Güncel Gönderiler: Uygulamalı Bilimler Fakültesi
Toplam kayıt 49, listelenen: 21-40
-
NUDGING IN BEHAVIORAL PUBLIC POLICIESIN TURKEY: A RESEARCH ON THE EFFECTS OF THE BIG-5PERSONALITYTRAITSON THE AUTOMATICENROLLMENTSYSTEM
(2020)Behavioral economics studies explain that individuals can often make wrong decisions due to their inaccurate calculations, errors in their estimates, and cognitive bias. A kind of choice architecture, known as a nudge, is ... -
BANKA VE FINANSAL KURUMLARIN KREDILER VE SORUNLU KREDILER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI
(2018)Finansal sistemin en önemli kurumu bankalar olmasına rağmen, finansal kiralama (leasing), faktoringve finansman şirketlerinden oluşan finansal kurumlar da birey ve firmalara sağladıkları fonlarla krediveren önemli kurumlar ... -
Kamu Harcamaları ile Özel Tüketim Harcamaları Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği
(2016)Bu çalışmanın amacı kamu harcamalarının, özel tüketim harcamaları üzerinde bir etkisinin olup olmadığını Türkiye örneğinde araştırmaktır. 2006:Q1-2016:Q2 dönemi baz alınarak değişkenler arasındaki ilişki zaman serileri ... -
Türk Bankacılık Sektöründeki Gelişmelerin Büyüme Üzerindeki Etkisi
(2018)Bu çalışmada, finansal gelişmişlik, bankacılıktaki etkinlik ve bankacılığın önemligöstergelerinden olan kredi ve mevduat ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Önceetkinlik, aracılık ve karlılık boyutuyla ... -
The Effect of Covid-19 on BIST-100 and Exchange Rates Influencing Businesses
(2021)Covid-19, appearing first in City of Wuhan in People's Republic of China in December 2019, infected all continents, regions and countries in a very short period. Covid-19 influenced the humanity in terms of health, economic ... -
BANKALARIN REKABETİ İHLAL KARARINDA TAZMİNAT TALEBİ ANALİZİ
(2020)Rekabet Kurulu, 08.03.2013 tarih, 13-13/198-100 sayılı kararıyla “Türkiye’de faaliyet gösteren 12 bankanınmevduat, kredi ve kredi kartı hizmetleri konusunda anlaşma ve/veya uyumlu eylem içerisinde bulunmaksuretiyle 4054 ... -
Türkiye’de Dolaylı Vergilerin Enflasyon Üzerindeki Etkisi
(2018)Vergilerin mali olan ve mali olmayan amaçları bulunmaktadır. Vergilerin mali olan amaçlarını temelde kamu harcamalarının finansma-nını sağlayacak gelirin elde edilmesi oluştururken, vergilerin mali olma-yan amaçlarını ise ... -
TÜRKİYE EKONOMİSİNDE BÜTÇE AÇIĞI VE CARİ AÇIK ARASINDAKİ İLİŞKİ
(2019)Küresel ticaretin artmaya başladığı ve sermaye akımlarının ülkelerarasında serbestçe dolaşmaya başladığı 1980’li yıllardan itibaren ortayaçıkan önemli ekonomik olgulardan birisi de ikiz açık hipotezidir. İkiz açıkhipotezi, ... -
EFFECTIVENESS OF FISCAL POLICY AND MONETARY POLICY IN TURKEY
(2018)Which policy is more effectiveness; fiscal policy or monetary policy? This question occupies the agenda boththeoretically and empirically. Based on this, the purpose of this study is to analyze the effectiveness of the ... -
Bank Efficiency and Stock Returns in the Turkish Stock Market: A Two-stage Analysis Approach
(2020)This study researches the effects of bank efficiencychanges of returns in Turkish stock markets using a twostage model for the period of 2002-2017. First, MalmquistProductive Index is employed to measure the different ... -
İşletmelerde Hile Denetiminin Önemi
(2017)Son yıllarda yaşanan hile ve yolsuzluklar işletmelerin varlığı ve geleceği açısından bir tehdit oluşturmaktadır. Bu sebeple hilenin önlenmesi ve ortaya çıkartılması işletmeler açısından bir gereklilik haline gelmiştir. Bu ... -
VERGİ ALGISI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: KIRKLARELİ İLİNDE YAŞAYAN İNSANLARIN VERGİ ALGISI
(2015)Bireylerin vergi ile ilgili sorumluluklarını yerine getirmesinde, vergiye karşı olan tutum ve davranışlarının önemli bir yeri vardır. Bu çalışma Kırklareli ilinde yaşayan bireylerin vergi algısını, vergi bilincini, vergiye ... -
Bitcoin Mining and its Environmental Effects
(2019)Bitcoin, with its market value among cryptocurrencies and being the biggest in terms of its processing volume, carries great potential in terms of low cost, speedy processing and low level risk while also bringing with it ... -
The Difference Between Expected and Experienced Utility: Findings from Some Studies on Having Children
(2016-10-31)Daniel Kahneman distinguishes between two types of utility, namely; expected utility and experienced utility. He argued that the concepts of utility have different mea-nings. The main purpose of this article is to explain ... -
Analyzing Framing Effect by an Experiment Among Subject in Turkey
(2014-12)This study investigates the framing effect of experiments that conducted among students. The main aim of this work is to show the results of an experiment conducted in Turkey how could affect behavior of subjects who ... -
Framing Effect and Decision-Making in the Market: A Research on Profit-Seeking and Religiousness in Turkey
(2019-08-16)How do people tend to behave and make decisions in certain situations encountered in the market? Are they likely to behave and make decisions according to their moral values or religious beliefs? This study aims to reveal ... -
Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış
(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2010-10)Pazarlama alanındaki çalışmalar ilk çağlardan beri uygulanmaktadır. Ancak akademik çalışmaların, 1800’lü yıllarda başladığını söylemek mümkündür. Günümüz dünyasında her yerde var olan pazarlamanın, gelişimi ve geçirdiği ... -
Transnational Consumer Concept and a Research on Identifying Transnational Consumer Profile in Turkey
(2014)Along with globalization, custom of consuming has been changing too. Globalization is adding a new dimension to the immigration case and revealing new terms like mobility, movement, transnationalism, transnational marketing ... -
Postmodern Kültürün Pazarlama İletişimindeki Rolü ve Çevre Örgütlerinin Postmodern Pazarlama İletişimi Uygulamaları: Greenpeace Örneği
(2010-06)1960’lı yıllarda öncelikle sanatta ve mimarideki yeni eğilimleri tanımlamak için kullanılan, sonrasında her alana yayılan postmodern kavramının pazarlama bilimini nasıl etkilediğinin anlaşılabilmesi için postmoderni oluşturan ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinde Glokal Yaklaşımlar: 100 Değerli Global Markanın Türkiye’deki Web Sitelerinin İçerik Analizİ
(Bozok Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009-10)Günümüzün rekabet ortamında farklılık yaratmak ve rakipler arasından sıyrılmak işletmeler için en önemli kavramlardan biri haline gelmiştir. Müşterilerle kurulan iletişim ve elde edilen geri bildirimler, söz konusu farklılığı ...