Postmodern Kültürün Pazarlama İletişimindeki Rolü ve Çevre Örgütlerinin Postmodern Pazarlama İletişimi Uygulamaları: Greenpeace Örneği
Künye
Karabıyık N. ve Özgören, F. “Postmodern Kültürün Pazarlama İletişimindeki Rolü ve Çevre Örgütlerinin Postmodern Pazarlama İletişimi Uygulamaları: Greenpeace Örneği”, 1. Ulusal İletişim Ortamlarında Çevre Etkileşimi Sempozyumu, İstanbul, 9-10 Haziran, (2010).Özet
1960’lı yıllarda öncelikle sanatta ve mimarideki yeni eğilimleri tanımlamak için kullanılan, sonrasında her alana yayılan postmodern kavramının pazarlama bilimini nasıl etkilediğinin anlaşılabilmesi için postmoderni oluşturan unsurların anlaşılması gerekmektedir. Postmodern pazarlama, bugün var olan birçok tanıma, uygulamaya ve stratejiye yeni anlamlar yüklemekte, onu oluşturan unsurların her birinin pazarlamaya yansımaları yeni yaklaşımları da beraberinde getirmektedir. Günümüzde sosyal sınıf ayrımı kalmamakta, sınıflar arası çizgiler silikleşmekte, geçişler yaşanmaktadır. Gerçeklik kavramı anlamını yitirmekte, sanal/yapay üretimler gerçek gibi algılanmaya başlamaktadır. Katı ve kendi içinde tutarlı yapılar, yerini esnek, çoğulculuğu benimseyen, hoşgörülü yapılara bırakmaktadır. Pazarlamanın odağı olan, sınırsız tercih, iletişim ve ulaşım imkânına sahip tüketicilerin, postmodern kültür içindeki yeri, tüketim alışkanlıkları, postmodern tüketici olarak beklentilerini temel alacak olan bu çalışmanın amacı, günümüzde postmodern anlayışın pazarlama iletişimine yansımalarını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, postmoderni oluşturan unsurların, pazarlama içindeki yerleri incelenerek, postmodernizmin pazarlama iletişimine yansımaları, Greenpeace Uluslar Arası Çevre Vakfı üzerinde incelenmiştir.
Kaynak
1. Ulusal İletişim Ortamlarında Çevre Etkileşimi SempozyumuKoleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İçsel pazarlama uygulamalarının işgören tatmini üzerine etkisi: Bir alan araştırması
Yılmaz, Nur Selin (Kırklareli Üniversitesi, 2020)Modern pazarlama yaklaşımlarından biri olan içsel pazarlama, işletmelerin dış müşteriye kaliteli bir hizmet sunabilmeleri için işgörenlerini bir iç müşteri olarak görmesiyle mümkündür. İçsel pazarlama işgörenlerin ihtiyaçlarını ... -
Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış
Özgören, Ferahnur; Sümer İnci, Burcu; Karabıyık, Nevin (Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2010-10)Pazarlama alanındaki çalışmalar ilk çağlardan beri uygulanmaktadır. Ancak akademik çalışmaların, 1800’lü yıllarda başladığını söylemek mümkündür. Günümüz dünyasında her yerde var olan pazarlamanın, gelişimi ve geçirdiği ... -
Kırklareli İlinin Sosyoekonomik Kalkınmasında Mekan (Şehir) Pazarlamasının Rolü
Eti İçli, Gülnur; Vural, Beste Burcu (2011)Mekan sahip olduğu çekim gücüne bağlı olarak değişik kitlelerin ekonomik faaliyetlere katılmalarını sağlayabilir. Ancak mekanın gelişebilmesi, yeterli talebe ulaşması ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması çağdaş pazarlama ...