Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinde Glokal Yaklaşımlar: 100 Değerli Global Markanın Türkiye’deki Web Sitelerinin İçerik Analizİ
Künye
Aktan C., Sümer İnci B. ve Özgören, F. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinde Glokal Yaklaşımlar: 100 Değerli Global Markanın Türkiye’deki Web Sitelerinin İçerik Analizi”, 14. Ulusal Pazarlama Kongresi, Yozgat, 14-17 Ekim (2009), 152-167.Özet
Günümüzün rekabet ortamında farklılık yaratmak ve rakipler arasından sıyrılmak işletmeler için en önemli kavramlardan biri haline gelmiştir. Müşterilerle kurulan iletişim ve elde edilen geri bildirimler, söz konusu farklılığı yaratmayı kolaylaştırmaktadır. Müşteriler ile kurum arasındaki iletişim birçok noktada gerçekleşebilmektedir. Dijital çağın bir yansıması olan İnternet sayesinde, modern teknolojinin bir ürünü olan kurumsal web siteleri interaktif bir ortam yaratarak, firmalara müşterileriyle karşılıklı iletişim kurma ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri hakkında müşterilerini bilgilendirme imkanı vermektedir. Bu sayede kurumsal itibar ve marka imajı güçlenmekte, kurumun iyi bir vatandaş olarak saygınlığı artmaktadır. Bu çalışma kapsamında İnternet aracılığıyla kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini web sitesinde yansıtan kurumlar belirlenen örneklem dahilinde glokal yaklaşımlar göz önünde tutularak web sitesi içerik analizi ile değerlendirilecektir.