Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgören, Ferahnur
dc.contributor.authorSümer İnci, Burcu
dc.contributor.authorKarabıyık, Nevin
dc.date2015-03
dc.date.accessioned2015-03-30T08:09:15Z
dc.date.available2015-03-30T08:09:15Z
dc.date.issued2010-10
dc.identifier.citationKarabıyık N., Özgören F. ve Sümer İnci, B. “Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış”, İzmir, 15. Ulusal Pazarlama Kongresi, 26-29 Ekim (2010), 369-386.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/475
dc.description.abstractPazarlama alanındaki çalışmalar ilk çağlardan beri uygulanmaktadır. Ancak akademik çalışmaların, 1800’lü yıllarda başladığını söylemek mümkündür. Günümüz dünyasında her yerde var olan pazarlamanın, gelişimi ve geçirdiği evrim önemli bir çalışma alanı olarak görülmektedir. Sosyal bilimler alanında yer alan pazarlama bilimi, birçok ekonomik, sosyal, davranışsal ve toplumsal olaylardan etkilenerek gelişimini sürdürmektedir. Günümüzde yaşanan sosyal sorumluluk anlayışına dayanan pazarlamanın, temel gerekçesinin, kaynakların kısıtlı olması, küresel ısınma ve çevre kirlenmesi gibi nedenler olduğu düşünülürse, tarih boyunca pazarlama biliminin bu ve buna benzer birçok olay sonucunda geliştiği söylenebilir. Bu bağlamda, pazarlamanın günümüzde ekonomikliği yanında, davranışsal ve toplumsal bir fenomen olduğu da gerçektir. Bu çalışmayla pazarlamanın tarih içindeki gelişimi, kronolojik olarak belirlenmeye ve pazarlama biliminin gelişimine katkısı olan akademisyenlerin pazarlama tarihindeki yansımalarının ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Çalışma, literatür taramasına dayanan kavramsal bir çalışmadır. Bu çalışmanın, pazarlama biliminin tarihsel gelişimini yapısal olarak ortaya koyarak, pazarlama biliminin güçlendirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir.
dc.language.isotur
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPazarlama
dc.subjectPazarlama tarihi
dc.subjectPazarlama felsefesi
dc.subjectPazarlamanın gelişimi
dc.subjectMarketing
dc.subjectHistory of Marketing
dc.subjectMarketing philosophy
dc.subjectDevelopment of Marketing
dc.titleUygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış
dc.title.alternativeA View to Application and Academic Aspects of Marketing History
dc.typepresentation
dc.department[KLÜ]
dc.relation.publicationcategoryDiğer


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster