Sosyal Medya Bağımlılığı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme
Abstract
Günümüzde dünya nüfusunun yaklaşık üçte ikisinin internet kullanıcısı olduğu tahmin edilmektedir. Günlük atılan tweet sayısı yüz milyonlarla ifade edilebilirken, Google arama sayısı ve e-posta sayısı ise milyarın çok daha üzerindedir. Bu da gelişen teknolojilerle beraber bireylerin sosyal hayatlarında dijital ve sosyal medya araçlarının etkilerinin yadsınamaz boyutlara ulaştığının bir göstergesidir. Başlangıçta eğlenceli olarak nitelendirilen bu uygulamaların fazla kullanılması durumunda, bağımlılık sorunları ortaya çıkabilmektedir. Bir diğer ifadeyle, tıp alanında sosyal medya bağımlılığı bir hastalık olarak nitelendirilmekte ve bağımlılığın kontrol altında tutulmasının önemli olduğu belirtilmektedir. Sosyal medya bağımlılığının birey üzerindeki olumsuz etkileri dikkate alındığında genç neslin bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi ve buna göre önlemler alınması önem arz etmektedir. Bu çalışmada Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde 2018-2019 akademik yılı Bahar döneminde eğitim gören öğrencilerinin dijital ve sosyal medya bağımlılık düzeylerine yönelik bilgiler elde edilmiştir. Çalışmanın sonuç kısmında anket verilerine dayalı olarak dijital ve sosyal medya bağımlılık düzeyinin azaltılmasına yönelik öneriler sunulmuştur.
Source
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
4Issue
2URI
https://doi.org/10.47140/kusbder.809679https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/59055/809679
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1341991
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4334
Collections
- Makale Koleksiyonu [87]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sosyal Medya Gerçeği ve Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Algısının Değerlendirilmesi
Teknolojinin hızla gelişmesiyle beraber insanların internet ve web uygulamalarını kullanmaları sağlanmıştır. Mobil uygulamaların yaygınlaşmasıyla, teknoloji hayatımızın bir parçası olmuş ve her an ulaşabileceğimiz bir ... -
SOSYAL MEDYA KAVRAMI VE SOSYAL AĞ SİTELERİNDE YER ALAN ONLINE REKLAM UYGULAMALARININ İNCELENMESİ
Özdemir, Sami Sonat; Özdemir, Meltem; Polat, Eray; Aksoy, Ramazan (Kırklareli Üniversitesi, 2014)Increasing number of social media visitors and their great interest in social networking all around the world, have caused the social networks become into a kind of advertising media when the original purpose were improving ... -
Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Tutumları
Söğüt, Fatih; Özcan, Süleyman; Aslan, Yusuf (2016-07-31)Her geçen gün gelişen bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler interneti günlük yaşamın vazgeçilmezleri arasına almıştır. İnternet ortamında, kullanıcıların kendilerini tanımlayarak her kültürden farklı kullanıcı ...