Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özge
dc.date.accessioned2021-12-12T22:02:02Z
dc.date.available2021-12-12T22:02:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2602-4314
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47140/kusbder.809679
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/59055/809679
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1341991
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4334
dc.descriptionDergiPark: 809679en_US
dc.descriptionkusbderen_US
dc.description.abstractGünümüzde dünya nüfusunun yaklaşık üçte ikisinin internet kullanıcısı olduğu tahmin edilmektedir. Günlük atılan tweet sayısı yüz milyonlarla ifade edilebilirken, Google arama sayısı ve e-posta sayısı ise milyarın çok daha üzerindedir. Bu da gelişen teknolojilerle beraber bireylerin sosyal hayatlarında dijital ve sosyal medya araçlarının etkilerinin yadsınamaz boyutlara ulaştığının bir göstergesidir. Başlangıçta eğlenceli olarak nitelendirilen bu uygulamaların fazla kullanılması durumunda, bağımlılık sorunları ortaya çıkabilmektedir. Bir diğer ifadeyle, tıp alanında sosyal medya bağımlılığı bir hastalık olarak nitelendirilmekte ve bağımlılığın kontrol altında tutulmasının önemli olduğu belirtilmektedir. Sosyal medya bağımlılığının birey üzerindeki olumsuz etkileri dikkate alındığında genç neslin bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi ve buna göre önlemler alınması önem arz etmektedir. Bu çalışmada Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde 2018-2019 akademik yılı Bahar döneminde eğitim gören öğrencilerinin dijital ve sosyal medya bağımlılık düzeylerine yönelik bilgiler elde edilmiştir. Çalışmanın sonuç kısmında anket verilerine dayalı olarak dijital ve sosyal medya bağımlılık düzeyinin azaltılmasına yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.47140/kusbder.809679
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya bağımlılığıen_US
dc.subjectsosyal medya kullanımıen_US
dc.subjectüniversites öğrencilerinin dijital ve sosyal medya bağımlılığıen_US
dc.subjectdijital ve sosyal medya bağımlılık ölçeğien_US
dc.titleSosyal Medya Bağımlılığı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Öğrencileri Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage237en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage250en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster