Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBirol, Emel
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:59Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2602-4314
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/42811/437663
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/633621
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4318
dc.descriptionDergiPark: 437663en_US
dc.descriptionkusbderen_US
dc.description.abstractGeleceğin çalışma sektöründe yeralacak üniversite öğrencilerinin, bilimsel bilgi ve becerilerinin dışında,sosyal sorumluluk bilincine ve mesleklerine yönelik tutum ve davranışlarındatarafsız yönde karar verebilme yetisine sahip etik davranışları edinmesigerekir. Bu nedenle, üniversiteler, öğrencilere mesleki bilgi ve becerininyanında, mesleklerinin, toplum üzerindeki etkilerini sorgulatabilmeli ayrıcadoğruluk, dürüstlük, güven gibi etik değerleri de kazandırabilmelidir. Görsel–işitsel teknikler ve medyayapımcılığı alanları, iletişim dünyasının düşünsel üretim ve yayınorganlarıdır. İletişim sektörünü oluşturan bu organlarda çalışan bireylerin meslekietik anlayışı, kitlenin (okuyucu ya da izleyicinin) doğru ve tarafsızbilgilendirilmesi açısından, içsel ve manevi bir özdenetim niteliğindeolmalıdır.Bu çalışmada iletişim sektöründe yer alacak meslekyüksekokulu öğrencilerine, mesleki etik kuralları ile ilgili bir takım sorularsorulmuş ve verdikleri yanıtlar incelenmiştir. Amaç, görsel-işitsel tekniklerve medya yapımcılığı alanlarında eğitim alan öğrencilerin yaşları,cinsiyetleri, etik eğitimi alıp almamaları ve etik algıları arasında ilişkikurmak ve etik bilinçlerine yönelik değerlendirmeler yapmak ve önerilersunmaktır. Bu durumun tespiti amacıyla betimsel ve bağıntısal tarama yöntemiile 20 sorudan oluşan anket, Görsel–İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığıalanlarında eğitim alan, fotoğrafçılık ve kameramanlık bölümü, radyo vetelevizyon bölümü ile basım ve yayın teknolojileri bölümü öğrencilerineuygulanmıştır. Ankette öğrencilerin demografik özelliklerine ve meslek etikkurallarına ilişkin sorular yer almıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekansile çapraz tablo bulguları sonucunda, Görsel–İşitsel Teknikler ve MedyaYapımcılığı alanlarında eğitim alan öğrencilerin mesleki etik kurallarınabakışı betimlenmeye çalışılmış, elde edilen bilgiler doğrultusunda önerilerortaya konmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Etiken_US
dc.subjectGörsel–İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığıen_US
dc.titleGÖRSEL-İŞİTSEL TEKNİKLER VE MEDYA YAPIMCILIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ ETİK KURALLARINA BAKIŞIen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster