GÖRSEL-İŞİTSEL TEKNİKLER VE MEDYA YAPIMCILIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ ETİK KURALLARINA BAKIŞI
Abstract
Geleceğin çalışma sektöründe yeralacak üniversite öğrencilerinin, bilimsel bilgi ve becerilerinin dışında,sosyal sorumluluk bilincine ve mesleklerine yönelik tutum ve davranışlarındatarafsız yönde karar verebilme yetisine sahip etik davranışları edinmesigerekir. Bu nedenle, üniversiteler, öğrencilere mesleki bilgi ve becerininyanında, mesleklerinin, toplum üzerindeki etkilerini sorgulatabilmeli ayrıcadoğruluk, dürüstlük, güven gibi etik değerleri de kazandırabilmelidir. Görsel–işitsel teknikler ve medyayapımcılığı alanları, iletişim dünyasının düşünsel üretim ve yayınorganlarıdır. İletişim sektörünü oluşturan bu organlarda çalışan bireylerin meslekietik anlayışı, kitlenin (okuyucu ya da izleyicinin) doğru ve tarafsızbilgilendirilmesi açısından, içsel ve manevi bir özdenetim niteliğindeolmalıdır.Bu çalışmada iletişim sektöründe yer alacak meslekyüksekokulu öğrencilerine, mesleki etik kuralları ile ilgili bir takım sorularsorulmuş ve verdikleri yanıtlar incelenmiştir. Amaç, görsel-işitsel tekniklerve medya yapımcılığı alanlarında eğitim alan öğrencilerin yaşları,cinsiyetleri, etik eğitimi alıp almamaları ve etik algıları arasında ilişkikurmak ve etik bilinçlerine yönelik değerlendirmeler yapmak ve önerilersunmaktır. Bu durumun tespiti amacıyla betimsel ve bağıntısal tarama yöntemiile 20 sorudan oluşan anket, Görsel–İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığıalanlarında eğitim alan, fotoğrafçılık ve kameramanlık bölümü, radyo vetelevizyon bölümü ile basım ve yayın teknolojileri bölümü öğrencilerineuygulanmıştır. Ankette öğrencilerin demografik özelliklerine ve meslek etikkurallarına ilişkin sorular yer almıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekansile çapraz tablo bulguları sonucunda, Görsel–İşitsel Teknikler ve MedyaYapımcılığı alanlarında eğitim alan öğrencilerin mesleki etik kurallarınabakışı betimlenmeye çalışılmış, elde edilen bilgiler doğrultusunda önerilerortaya konmuştur.
Source
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
2Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/42811/437663https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/633621
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4318
Collections
- Makale Koleksiyonu [87]