Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAybar, Eda Özgül
dc.contributor.authorKırcova, İbrahim
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:32Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32584/364123
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/379562
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4176
dc.descriptionDergiPark: 364123en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives: As automotive market plays aleading role in global economical growth, the relations amogst product, price,promotion and distribution constitute a basic foundation to drive customer’sperception in both industrial  and finalcustomers portfolio. The fierce competition experienced in global economynecessitates innovative marketing strategies to affect positively customerperceptions in industrial markets.  Methods: Notwithstanding the number ofstudies in this field, the ones which specificly focus on taxi drivers are sorare. Today, motor vehicles are rather considered as needed product in particular. To this end, taxi driversare emphasized, more than ever, as strategical customer by every carbrand.  This study examines the brandloyalty and buying intention of taxi drivers based on perception of quality,trust in brand and perceived price of cars that they experience. In thiscontext, filling an important gap in this particular field is aimed.Results: Most recently, the TurkishGovernment has enacted a legislation of tax exemption for renewal of taxi carsin 3 years. This study coincides with that period in which the legislationaccelerates the renewal of taxi cars. Hence, this study presents a meaningfulinsight.en_US
dc.description.abstractAmaç: Global ekonominin lokomotifsektörleri içinde bulunan otomotiv sektörünün pazarlama faaliyeti içindeüretilen ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım kanalları arasındaki ilişkiler,nihai müşteri olduğu gibi, endüstriyel pazarların müşteri algısını daetkileyecek sürecin temelini teşkil etmektedir. Bu nedenle söz konusuilişkilerin derinlemesine incelenmesi uygulayıcılara önemli katkılarsağlayacaktır. Uluslararası piyasalarda yaşanmakta olan yoğun rekabet, tümsektörlerde olduğu gibi otomotiv sektöründe de üreticilerin endüstriyelpazarlarda müşteri algısını olumlu yönde etkileyecek yenilikçi pazarlamastratejileri geliştirmelerini gerekli kılmaktadır.Yöntem: Literatürde bu yönde çok fazlaçalışma yer almasına karşılık, özellikle ticari taksi kullanıcılarına özelolarak yönelmiş çalışmaların sayısı çok azdır. Özellikle günümüzde motorlutaşıtların birebir ihtiyaç ürünü olarak algılanmaya başlaması, ticari taksikullanıcılarını stratejik bir müşteri kitlesi olarak ortaya çıkarmaktadır.Dolayısıyla pazarlama dünyasında bu konunun önemi giderek daha çok anlaşılmayabaşlanmıştır. Bu çalışma ile ticari taksi kullanıcılarının kullandıklarımotorlu taşıtlar üzerinde kalite algısı, deneyimini yaşadıkları taşıtı üretenotomotiv markasına duydukları güven ve algıladıkları fiyat temelinde sadakat vesatın alma niyetleri incelenmiştir. Bu yaklaşımla, bu alandaki önemli birboşluğun giderilmesi amaçlanmıştır.Bulgular: Bu araştırmanın yapıldığıgünlerde, Hükümet tarafından ticari taksilerin yenilenmesinde 3 yıl süre ileÖzel Tüketim Vergisi (ÖTV) istisnası yürürlüğe girmiştir. Bu yeni yasal gelişmeile çalışmanın aynı zamanda tesadüf etmesi de ticari taksi kullanıcılarınınaraçlarını yenileme eğilimine girmiş olmaları yönüyle özel bir anlamkazanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTrust in Branden_US
dc.subjectBrand Experienceen_US
dc.subjectBuying Intentionen_US
dc.subjectBrand Loyaltyen_US
dc.subjectBrand Preference in Industrial Marketsen_US
dc.subjectTaxien_US
dc.subjectMarkaya Güvenen_US
dc.subjectMarka Deneyimien_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.subjectEndüstriyel Pazarlarda Marka Tercihien_US
dc.subjectTicari Taksien_US
dc.titleBRAND LOYALTY IN INDUSTRIAL MARKET: AN APPLICATION ON TAXI CARSen_US
dc.title.alternativeB2B PAZARDA MARKA SADAKATİ: TİCARİ TAKSİLERDE BİR UYGULAMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster