BRAND LOYALTY IN INDUSTRIAL MARKET: AN APPLICATION ON TAXI CARS
Abstract
Objectives: As automotive market plays aleading role in global economical growth, the relations amogst product, price,promotion and distribution constitute a basic foundation to drive customer’sperception in both industrial  and finalcustomers portfolio. The fierce competition experienced in global economynecessitates innovative marketing strategies to affect positively customerperceptions in industrial markets.  Methods: Notwithstanding the number ofstudies in this field, the ones which specificly focus on taxi drivers are sorare. Today, motor vehicles are rather considered as needed product in particular. To this end, taxi driversare emphasized, more than ever, as strategical customer by every carbrand.  This study examines the brandloyalty and buying intention of taxi drivers based on perception of quality,trust in brand and perceived price of cars that they experience. In thiscontext, filling an important gap in this particular field is aimed.Results: Most recently, the TurkishGovernment has enacted a legislation of tax exemption for renewal of taxi carsin 3 years. This study coincides with that period in which the legislationaccelerates the renewal of taxi cars. Hence, this study presents a meaningfulinsight. Amaç: Global ekonominin lokomotifsektörleri içinde bulunan otomotiv sektörünün pazarlama faaliyeti içindeüretilen ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım kanalları arasındaki ilişkiler,nihai müşteri olduğu gibi, endüstriyel pazarların müşteri algısını daetkileyecek sürecin temelini teşkil etmektedir. Bu nedenle söz konusuilişkilerin derinlemesine incelenmesi uygulayıcılara önemli katkılarsağlayacaktır. Uluslararası piyasalarda yaşanmakta olan yoğun rekabet, tümsektörlerde olduğu gibi otomotiv sektöründe de üreticilerin endüstriyelpazarlarda müşteri algısını olumlu yönde etkileyecek yenilikçi pazarlamastratejileri geliştirmelerini gerekli kılmaktadır.Yöntem: Literatürde bu yönde çok fazlaçalışma yer almasına karşılık, özellikle ticari taksi kullanıcılarına özelolarak yönelmiş çalışmaların sayısı çok azdır. Özellikle günümüzde motorlutaşıtların birebir ihtiyaç ürünü olarak algılanmaya başlaması, ticari taksikullanıcılarını stratejik bir müşteri kitlesi olarak ortaya çıkarmaktadır.Dolayısıyla pazarlama dünyasında bu konunun önemi giderek daha çok anlaşılmayabaşlanmıştır. Bu çalışma ile ticari taksi kullanıcılarının kullandıklarımotorlu taşıtlar üzerinde kalite algısı, deneyimini yaşadıkları taşıtı üretenotomotiv markasına duydukları güven ve algıladıkları fiyat temelinde sadakat vesatın alma niyetleri incelenmiştir. Bu yaklaşımla, bu alandaki önemli birboşluğun giderilmesi amaçlanmıştır.Bulgular: Bu araştırmanın yapıldığıgünlerde, Hükümet tarafından ticari taksilerin yenilenmesinde 3 yıl süre ileÖzel Tüketim Vergisi (ÖTV) istisnası yürürlüğe girmiştir. Bu yeni yasal gelişmeile çalışmanın aynı zamanda tesadüf etmesi de ticari taksi kullanıcılarınınaraçlarını yenileme eğilimine girmiş olmaları yönüyle özel bir anlamkazanmıştır.
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
6Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32584/364123https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/379562
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4176
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
İşveren markası: Teknoloji sektöründeki en iyi işverenlerin özellikleri üzerine nitel bir araştırma
Çıtak, Esra (Kırklareli Üniversitesi, 2020)Mevcut araştırma, 2017-2019 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri'nde teknoloji sektöründeki büyük, küçük ve orta ölçekli en iyi işletmelerin yer aldığı listede, bireylerin en çok çalışmak istedikleri işverenlerin ... -
Marka Toplulukları: Literatür Taraması Ve Harley Davidson Örneği
Bilgen, Ebru (2012)Günümüzde marka topluluğu oluşturma, marka topluluklarına üye olma, yapılan etkinliklere katılma ve marka ruhunu paylaşma yükselen bir trend haline gelmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, marka topluluklarının önemi, müşteriler ... -
Marka Çağrışım Unsurlarının Marka Kişiliği Üzerine Etkisi
Yener, Dursun (Kırklareli Üniversitesi, 2013)Brand is one of the most valuable assets of the companies. High brand equity provides high financial return for the firms. Brand personality and brand association are the components of brand equity. In research section, ...