MODA PAZARLAMASINA YÖNELİK LİTERATÜR TARAMASI VE MODA PAZARLAMASINDA GÜNCEL GELİŞMELER
Özet
Amaç: Pazarlamada güncel yaklaşımlardan biri olan moda pazarlaması konusununliteratürdeki gelişim sürecinin incelenmesi, bu konudaki temel kavramların,modellerin ve yaklaşımların ortaya konulması ve bu akademik çalışmaların hemaraştırmacılara hem de uygulamacılara sağlayabileceği katkılara yönelikçıkarımlarda bulunulması araştırmanın amaçlarını oluşturmaktadır.Yöntem: Çalışma kapsamında moda pazarlaması konusu kavramsal olarak ele alınarakliteratür incelemesi yapılmıştır. Bulgular: Yapılan detaylı literatür taraması sonucunda araştırmacıların bellidönemlerde belli konulara odaklandıkları görülmüştür. Bu doğrultuda modapazarlamasına yönelik literatür taraması moda pazarları, moda ilgilenimi, modaile satın alma türleri arasındaki ilişki olmak üzere üç kapsamda elealınmıştır. Son bölümde ise moda pazarlaması konusundaki güncel eğilimler açıklanmıştır.  Çalışmanın sonucunda konunun henüz yeterincearaştırılmayan tarafları vurgulanarak bundan sonra yapılacak olan araştırmalariçin öneriler sunulmuştur. Ayrıca literatürde yer alan araştırmalarınsonuçlarının moda pazarlamacılarının faaliyetlerine ne gibi katkılarsağlayabileceğine yönelik öneriler de sunulmuştur. 
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
6Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32028/354365https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/365510
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4125
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [193]