Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 73, listelenen: 1-20
-
A Measure Against Unemployment Problem Expected to Occur by Industry 4.0: Cittaslow
(2019)Industry 4.0, or with the other name the 4th industrial revolution, is composed of integratedly with components like data exchange and related manufacturing technology thanks to automatic control systems and internet. Due ... -
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşterilerin Satın Alma Karar Süreçlerine Etkisi ve Bir Uygulama; İstanbul Seyahat Acenteleri Örneği
(2014-02)Agızdan agıza iletisimden faydalanılarak olusturulan agızdan agıza pazarlamanın ayrıntılı biçimde incelenmesi ve seyahat acentelerinin müsterileri üzerindeki etkileri arastırılmaktadır. Çalısma sonucunda turizm isletmelerine ... -
Akademisyenlerin Boş Zaman Aktivitelerine Katılımı, İş Tatmini ve İş Verimliliği: Kırklareli Üniversitesi’nde Bir Araştırma
(2018)Bu çalışmanın amacı akademisyenlerin (a) sıklıkla katılım sağladıkları boş zaman aktivitelerinin ortaya çıkarılması ve (b)akademisyenlerin boş zaman aktivitelerine katılımının iş tatminine ve iş verimliliği üzerine etkilerini ... -
Alışveriş Merkezi Tüketicilerine Yönelik Rekreatif Alışveriş Ölçeği'nin Geliştirilmesi: İstanbul Örneği
(2014)Bazı tüketiciler için alışveriş merkezlerinde temel birtakım ihtiyaçların giderilmesinden ibaret olan alışveriş eylemi, pek çok tüketici için alışverişten haz alınmasına gerek duyulan, eğlence temelli alışverişe diğer bir ... -
Araç Kiralama Sektöründe Rekabet Belirleyicilerinin İşletme Performansına Etkisi: Turizm Destinasyonlarında Bir Araştırma
(2016)Araştırmanın amacı, araç kiralama sektöründe rekabet belirleyicilerinin işletme performansı üzerine etkilerini tespit etmektir. Çalışma hem nitel hem de nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Araştırmada önce İstanbul ... -
ARAÇ KİRALAMA İŞLETMELERİNE YÖNELİK MÜŞTERİ ŞİKÂYETLERİNİN ANALİZİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2014)It has always been obligation for corporations to satisfy their customers to whom they owe their existence. Complaints put over at unsatisfying cases by customers are the most important source of information for corporations ... -
Audio- Guide Kullanımı: Dolmabahçe Sarayı Örneği
(2020)Müze ve ören yerlerinde sıkça kullanılmaya başlayan teknolojik uygulamalardan biri “audio-guide (sesli rehber)” uygulamasıdır. Bu çalışma turist rehberlerinin Dolmabahçe Sarayı’nda kullanılan audio-guide teknolojisi hakkında ... -
Bahşiş Dağıtım Sistemlerinin Adalet Algısı Üzerine Bir Ölçek Uyarlama Çalışması
(2020)Bahşiş, hizmetten duyulun memnuniyetin bir ifadesidir ve hizmet sektöründe yaygın bir uygulamadır. Bahşişin çalışanlar arasında nasıl pay edileceği ve bunun “adalet” açısından nasıl algılanacağı bir sorunsala işaret eder. ... -
Comparative Analysis of Residents' Attitudes Toward Sustainable Tourism Development Using a Multi-Criteria Decision-Making Technique
(Univ Tehran, 2021)The main purpose of this study was to comparatively examine the factors that affect the attitudes of different resident groups (local and foreign) toward sustainable tourism development. In the study, the cause and effect ... -
ÇAY TURİZMİ VE RİZE İLİ POTANSİYELİ
(2018)Ülke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerdesunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üretenhem de ... -
DESIGNING AN EFFECTIVE ORGANIZATIONAL EMPLOYEE MOTIVATION SYSTEM BASED ON ABCD MODEL FOR HOTEL ESTABLISHMENTS
(Univ Rijeka, Faculty Tourism & Hospitality Management, Opatija, 2017)Purpose - The objective of the study is to create an organizational motivation system that could provide solutions for low employee motivation problem, which became an organizational pathology for hotel establishments. ... -
Destinasyon Kişiliği, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Çanakkale Örneği
(2018)Turizm yazınında marka kişiliği kavramı yerine kullanılan destinasyon kişiliği, destinasyon markalaşmasının en önemli bileşenlerinden biriolarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Çanakkale’nin yerli turistler ... -
DESTİNASYON ÇEKİM UNSURLARININ ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE ETKİSİ: KIRKLARELİ İLİ ÖRNEĞİ
(2018)Bu çalışmada, Kırklareli ilini ziyaret eden ziyaretçilerin tatminlerine etkisi olan destinasyon çekiciliklerin belirlenmesidir. Bukapsamda Kırklareli ilini ziyaret eden 439 yerli ziyaretçiden 25 Nisan – 6 Haziran 2017 ... -
DESTİNASYON KİŞİLİĞİ ARAŞTIRMASI: TÜRKİYE - YUNANİSTAN ÖRNEĞİ
(2017)Küresel rekabet içerisinde turizm destinasyonlarının markalaşması kaçınılmazdır. Marka oluşturmanın en önemli bileşenlerinden biri ise destinasyon kişiliğidir. Pazarlamacılar tarafından turistik bölgelere has destinasyon ... -
Digital marketing channels of businesses and digitalization in tourism sector
(Peter Lang AG, 2019)[No abstract available] -
The Effect of Job Resources on Work Engagement: A Study on Academicians in Turkey
(Edam, 2015)Conducting research and publishing these research papers in academic journals is an accepted norm in the academic world. Previous studies prove that work engagement is a significant predictor of performance. Herein, the ... -
The effects of tourist incivility, job stress and job satisfaction on tourist guides' vocational commitment
(Emerald Group Publishing Ltd, 2020)Purpose - This empirical study explored how tourist incivility, job stress and job satisfaction affect tourist guides' vocational commitment. Design/methodology/approach - Data were collected via a questionnaire on a ... -
The Function of Turku Bars (Turkish Folk Music Bars) in Promotion of Turkish Culture And Its Role in Cultural Heritage Transmission As A Recreation Business
(2020)In this study, it is envisaged that in addition to the entertainment and socialization function of Turkubars, they have an important function in transferring intangible cultural heritage to future generations and providing ... -
GASTRONOMİK ÇEKİCİLİKLERİN DESTİNASYON MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(2020)Bu çalışmanın amacı, turistlerin deneyimledikleri gastronomik çekiciliklerin destinasyondan duydukları memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ve gastronomik çekiciliklerle destinasyon memnuniyeti arasındaki ... -
GASTRONOMY AND WINE TOURISM AS A VARIETY OF SPECIAL INTEREST TOURISM: THRACIAN VINEYARD ROUTE
(2015)Giderek karma bir tüketim alışkanlığına sahip olan günümüz insanı, yaşam kalitesini arttırmak, deneyim yaşamak ve yaşamına "artı değer" katmak için özel ilgi turizm çeşitlerine yönelmektedir. Gastronomi ve şarap turizmi, ...