Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCesur, Elifcan
dc.contributor.authorAkyol, Ayşel Köksal
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:12Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.480383
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjd01UUTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2238
dc.description.abstractGünümüz eğitim sistemi, akademik başarıya odaklandığından,sanat eğitimi hak ettiği değeri görememektedir. Oysa sanat eğitimiile bireylerin yaratıcılığı, estetik algısı, uyum, dikkat ve problemçözme becerileri desteklenir. Özgüvenli, kendinigerçekleştirebilen ve öz denetimli bireyler yetişir. Farklı lisetürlerinde eğitim alan ergenlerin kullandıkları mizah tarzları ileçeşitli değişkenlerin ilişkisini incelemek amacıyla planlanan buaraştırma ilişkisel tarama modelinde, betimsel bir araştırmadır.Veri toplamak için Mizah Tarzları Ölçeği kullanılmış veçözümlenmesinde çift yönlü varyans analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda sanat eğitiminin ergenlerin kullandıklarımizah tarzları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca kızlarınuyumlu mizah tarzlarını erkeklere göre daha çok kullandığı veergenlerin sınıf düzeyleri arttıkça Saldırgan Mizahı kullanımsıklıklarının da arttığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAs today’s system of education focuses on academic achievement, art education is not appreciated as necessary. On the other hand, art education supports individuals’ creativity, perception of aesthetics, adaptation, attention and problem solving skills. It paves the way for raising self-confident self-controlled individuals who can realize themselves. Being designed to investigate the relationship of various variables and the humour styles used by adolescents studying at different types of high schools; this was a descriptive study in the correlational survey model. The data were collected by using Humour Styles Questionnaire and analysed via two-way analysis of variance. As a result of the study, it was observed as a result of the study that art education was effective on humour styles used by the adolescents. It was also determined that the girls used the adaptive humour styles more than boys and as grade of the adolescents increased, their frequency of using aggressive humour increased, as well.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.480383
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleFarklı Lise Türlerinde Öğrenim Gören Ergenlerin Mizah Tarzların İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining Humor Styles of Adolescents Studying at Different Types of High Schoolsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage326en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage335en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster