Farklı Lise Türlerinde Öğrenim Gören Ergenlerin Mizah Tarzların İncelenmesi
Özet
Günümüz eğitim sistemi, akademik başarıya odaklandığından,sanat eğitimi hak ettiği değeri görememektedir. Oysa sanat eğitimiile bireylerin yaratıcılığı, estetik algısı, uyum, dikkat ve problemçözme becerileri desteklenir. Özgüvenli, kendinigerçekleştirebilen ve öz denetimli bireyler yetişir. Farklı lisetürlerinde eğitim alan ergenlerin kullandıkları mizah tarzları ileçeşitli değişkenlerin ilişkisini incelemek amacıyla planlanan buaraştırma ilişkisel tarama modelinde, betimsel bir araştırmadır.Veri toplamak için Mizah Tarzları Ölçeği kullanılmış veçözümlenmesinde çift yönlü varyans analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda sanat eğitiminin ergenlerin kullandıklarımizah tarzları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca kızlarınuyumlu mizah tarzlarını erkeklere göre daha çok kullandığı veergenlerin sınıf düzeyleri arttıkça Saldırgan Mizahı kullanımsıklıklarının da arttığı belirlenmiştir. As today’s system of education focuses on academic achievement, art education is not appreciated as necessary. On the other hand, art education supports individuals’ creativity, perception of aesthetics, adaptation, attention and problem solving skills. It paves the way for raising self-confident self-controlled individuals who can realize themselves. Being designed to investigate the relationship of various variables and the humour styles used by adolescents studying at different types of high schools; this was a descriptive study in the correlational survey model. The data were collected by using Humour Styles Questionnaire and analysed via two-way analysis of variance. As a result of the study, it was observed as a result of the study that art education was effective on humour styles used by the adolescents. It was also determined that the girls used the adaptive humour styles more than boys and as grade of the adolescents increased, their frequency of using aggressive humour increased, as well.
Kaynak
Trakya Eğitim DergisiCilt
9Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.480383https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjd01UUTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/2238
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [141]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1037]