Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayındır, Bahar
dc.contributor.authorYüncü, Hilmi Rafet
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:11Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2020.555
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJM01qZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2234
dc.description.abstractGünümüz tüketicilerinin yaşam tarzlarındaki değişimler tüketim şekillerini etkilemektedir. Bu çalışmanın temel amacı yaşam tarzının kahve dükkanlarını tercih etme niyeti üzerinde etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda anket tekniğiyle 390 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler ile gerçekleştirilen analizler sonucunda katılımcıların kahve dükkanlarına haftada 1-2 defa gittiği ve kahve dükkanı türü olarak genellikle yerli kahve dükkanlarını tercih ettiği, kahve dükkanlarını tercih ederken kahve dükkanlarında sırasıyla arkadaşlarla buluşma, aileyle vakit geçirme ve yeme içme gereksinimlerini karşılamaya önem verdiği görülmüştür. Çalışmanın temel amacı doğrultusunda gerçekleştirilen regresyon analizi sonucunda da yaşam tarzı değişkenlerinin kahve dükkanlarını tercih etme niyet i üzerinde anlamlı bir etki gösterdiği görülmüştür. Yaşam tarzına yönelik değişkenler incelendiğinde moda tutkunları ve yeniliğe açık olanların niyeti pozitif yönde açıkladığı becerikliler, ilgi alanı sınırlı olanlar ve inananların ise niyeti negatif yönde açıkladığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractChanges in lifestyle of today's consumers affect their consumption patterns.The main purpose of this study is to examine whether lifestyle has an effect on the intention of choosing coffee shops. For this purpose, a survey was applied to 390 participants using the survey technique. As a result of the analysis made with the data obtained, it was observed that the participants went to coffee shops 1-2 times a week and generally preferred domestic coffee shops as the type of coffee shop, while choosing coffee shops, it was important to meet friends, spend time with the family and meet their eating and drinking needs respectively. As a result of the regression analysis conducted in line with the main purpose of the study, it was observed that lifestyle variables had a significant effect on intention to choose coffee shop.When the variables related to lifestyle were analyzed, it was found that those who are fashion lovers and those who are open to innovation affect the intention in a positive way, those with limited interest and believers negatively affect the intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.doi10.26677/TR1010.2020.555
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleYaşam Tarzının Kahve Dükkânlarını Tercih Etme Niyeti Üzerine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating the Effect of Lifestyle on The Intention to Choose Coffee Shopen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage3137en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage3151en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster