Yaşam Tarzının Kahve Dükkânlarını Tercih Etme Niyeti Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Özet
Günümüz tüketicilerinin yaşam tarzlarındaki değişimler tüketim şekillerini etkilemektedir. Bu çalışmanın temel amacı yaşam tarzının kahve dükkanlarını tercih etme niyeti üzerinde etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda anket tekniğiyle 390 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler ile gerçekleştirilen analizler sonucunda katılımcıların kahve dükkanlarına haftada 1-2 defa gittiği ve kahve dükkanı türü olarak genellikle yerli kahve dükkanlarını tercih ettiği, kahve dükkanlarını tercih ederken kahve dükkanlarında sırasıyla arkadaşlarla buluşma, aileyle vakit geçirme ve yeme içme gereksinimlerini karşılamaya önem verdiği görülmüştür. Çalışmanın temel amacı doğrultusunda gerçekleştirilen regresyon analizi sonucunda da yaşam tarzı değişkenlerinin kahve dükkanlarını tercih etme niyet i üzerinde anlamlı bir etki gösterdiği görülmüştür. Yaşam tarzına yönelik değişkenler incelendiğinde moda tutkunları ve yeniliğe açık olanların niyeti pozitif yönde açıkladığı becerikliler, ilgi alanı sınırlı olanlar ve inananların ise niyeti negatif yönde açıkladığı saptanmıştır. Changes in lifestyle of today's consumers affect their consumption patterns.The main purpose of this study is to examine whether lifestyle has an effect on the intention of choosing coffee shops. For this purpose, a survey was applied to 390 participants using the survey technique. As a result of the analysis made with the data obtained, it was observed that the participants went to coffee shops 1-2 times a week and generally preferred domestic coffee shops as the type of coffee shop, while choosing coffee shops, it was important to meet friends, spend time with the family and meet their eating and drinking needs respectively. As a result of the regression analysis conducted in line with the main purpose of the study, it was observed that lifestyle variables had a significant effect on intention to choose coffee shop.When the variables related to lifestyle were analyzed, it was found that those who are fashion lovers and those who are open to innovation affect the intention in a positive way, those with limited interest and believers negatively affect the intention.
Kaynak
Türk Turizm Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
4Bağlantı
https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.555https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJM01qZ3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/2234