İçsel pazarlama uygulamalarının işgören tatmini üzerine etkisi: Bir alan araştırması
Abstract
Modern pazarlama yaklaşımlarından biri olan içsel pazarlama, işletmelerin dış müşteriye kaliteli bir hizmet sunabilmeleri için işgörenlerini bir iç müşteri olarak görmesiyle mümkündür. İçsel pazarlama işgörenlerin ihtiyaçlarını karşılayarak, örgüte çekilmesi, motive edilmesi ve örgütte kalmalarının sağlanması şeklinde özetlenebilir. Bu çalışmada içsel pazarlama ve iş tatmini kavramının tanımı, kapsamı ve amacı incelenerek içsel pazarlama uygulamalarının iş tatmine etkisi incelenmiştir. Çalışma nicel bir araştırmadır ve veriler online anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmada kartopu örneklem yöntemi kullanılarak 231 tıbbi tanıtım temsilcisine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında elde edilen bulgulara göre katılımcıların demografik özelliklerine göre içsel pazarlama düzeyleri anlamlı farklılık göstermemiştir. İçsel pazarlama ile iş tatmini arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde ilişki bulunmuştur. İçsel pazarlamanın iş tatmine etkisinde en çok etkileyen alt boyutlar sırası ile vizyon, gelişim ve ödül olarak ifade edilebilir. Internal marketing, which is one of the modern marketing approaches, is possible by businesses seeing their employees as an internal customer in order to provide a quality service to the external customer. Internal marketing can be summarized as satisfying the needs of employees, attracting, motivating and staying in the organization. In this study, the definition, scope and purpose of the concept of internal marketing and job satisfaction were examined and the effect of internal marketing practices on job satisfaction was examined. The study is a quantitative study and the data was collected by the online survey method. In the study, 231 medical promotion representatives were reached using the snowball sampling method. The data obtained were analyzed using the SPSS statistical program. According to the findings obtained in the research results, the internal marketing levels did not differ significantly according to the demographic characteristics of the participants. A statistically significant and positive relationship was found between internal marketing and job satisfaction. The sub-dimensions that affect the effect of internal marketing on job satisfaction can be expressed as vision, development and reward, respectively.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtO9sQYWbNd85JAsOWdDhzf8ANKEMfNHBDVENNRQbROiQhttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1546
Collections
- Tez Koleksiyonu [311]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Postmodern Kültürün Pazarlama İletişimindeki Rolü ve Çevre Örgütlerinin Postmodern Pazarlama İletişimi Uygulamaları: Greenpeace Örneği
Özgören, Ferahnur; Karabıyık, Nevin (2010-06)1960’lı yıllarda öncelikle sanatta ve mimarideki yeni eğilimleri tanımlamak için kullanılan, sonrasında her alana yayılan postmodern kavramının pazarlama bilimini nasıl etkilediğinin anlaşılabilmesi için postmoderni oluşturan ... -
Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış
Özgören, Ferahnur; Sümer İnci, Burcu; Karabıyık, Nevin (Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2010-10)Pazarlama alanındaki çalışmalar ilk çağlardan beri uygulanmaktadır. Ancak akademik çalışmaların, 1800’lü yıllarda başladığını söylemek mümkündür. Günümüz dünyasında her yerde var olan pazarlamanın, gelişimi ve geçirdiği ... -
Kırklareli İlinin Sosyoekonomik Kalkınmasında Mekan (Şehir) Pazarlamasının Rolü
Eti İçli, Gülnur; Vural, Beste Burcu (2011)Mekan sahip olduğu çekim gücüne bağlı olarak değişik kitlelerin ekonomik faaliyetlere katılmalarını sağlayabilir. Ancak mekanın gelişebilmesi, yeterli talebe ulaşması ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması çağdaş pazarlama ...