Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yeşil Kimya Bilinçleri ve Bunun Yeşil Pazarlama Hakkındaki Düşüncelerine Yansımaları
Künye
Yılmaztürk, Y. ve Mutlu, A. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Yeşil Kimya Bilinçleri ve Bunun Yeşil Pazarlama Hakkındaki Düşüncelerine Yansımaları. Electronic Journal of Occupational Improvement and Research.Özet
Sunulan çalışmada Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin cinsiyet, sınıf, program, yaş, yaşanılan yer, aile mesleği, aile geliri ve öğrencinin aylık gelirine göre yeşil kimya ve yeşil pazarlama hakkındaki bilinçleri/düşüncelerinin nasıl olduğunun ve öğrencilerin yeşil kimya hakkındaki bilinçleri ve yeşil pazarlama hakkındaki düşünceleri aralarında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu yaşlı bakımı, çocuk gelişimi, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik, tıbbi tanıtım ve pazarlama, sağlık kurumları işletmeciliği, tıbbi laboratuvar teknikleri programlarındaki 454 öğrencinin katılımıyla tanımlayıcı bir araştırma yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak; kişisel bilgi formu, Erökten (2006) tarafından geliştirilen Yeşil Kimya Bilinci Ölçeği ve Roberts ve Straughan (1999) tarafından geliştirilen ve Aslan (2007) tarafından yeniden düzenlenen Yeşil Pazarlama Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS-16 istatistik programı ile analiz edilmiştir. İlk olarak verilerin normallik varsayımını karşılayıp karşılamadığını belirlemek amacıyla Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve verilerin tüm değişkenler bakımından normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir (p<0.05). Bu sebeple nonparametrik testler kullanılmıştır. Mann Whitney U testi sonuçlarına göre öğrencilerin yeşil kimya bilinçlerinde cinsiyetlerine göre kız öğrencilerin lehine anlamlı farklılık saptanmıştır (U=16279.00, p<0.05 ). Kruskal Wallis testi sonuçlarına göre öğrencilerin hem yeşil kimya bilinci hem de yeşil pazarlama düşüncelerinde programlarına göre; yeşil pazarlama düşüncelerinde ise öğrencinin aylık gelirine göre anlamlı bir farklılık belirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca yapılan korelasyon analizi ile öğrencilerin yeşil kimya bilinçleri ve yeşil pazarlama düşünceleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir korelasyon olduğu bulunmuştur (r=0.397, p<0.01). In this study, it was aimed to identify undergraduates' awareness of green chemistry and ideas about green marketing according to gender, grade, program, age, living place of them, job of family, earning of family and monthly earning of undergraduates and whether there is a correlation between awareness of green chemistry and ideas about green marketing. For this purpose, a descriptive research was conducted by participation of 454 undergraduates in elderly care, child development, medical documentation and secretarial, healthcare management, medical promoting and marketing and medical laboratory techniques departments. Personal information form, Green Chemistry Awareness Scale developed by Erökten (2006) and Green Marketing Scale developed by Roberts and Straughan (1999) and revised by Aslan (2007) were used for data collection. Data was analyzed by SPSS-16 statistical program. Firstly, Kolmogorov-Smirnov test was used for determination whether all data considered normal distribution and results showed that there was no normal distribution (p<0.05). For this reason nonparametric tests were used. According to Mann Whitney-U test result, there was significant difference between undergraduates green chemistry awareness scores in favour of girls (U=16279.00, p<0.05 ). Kruskal Wallis test results underlined that there was significant differences between both green chemistry awareness scores and green marketing scores according to their programs and only green marketing score according to undergraduates' monthly earning (p<0.05). Moreover it was found that there was a positive, significant and medium level correlation between awareness of green chemistry and ideas about green marketing (r=0.397, p<0.01).
Kaynak
Electronic Journal of Occupational Improvement and ResearchKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [44]