Konaklama İşletmelerinde Çalışanlara Yönelik Rekreatif Faaliyetlerin Çalışanların İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığına Olan Etkisi

Göster/
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2017-09-15Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Bayraktar, U. (2017). Konaklama İşletmelerinde Çalışanlara Yönelik Rekreatif Faaliyetlerin Çalışanların İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığına Olan Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Özet
Globalleşen dünyada işletmelerin daha da rekabetçi bir hale dönüşmesi  işletmeleri farkındalığı yakalamaya itmektedir. Günümüzde hizmet sektörü  bu farkındalığı yakalamak adına kişilerin duygularına ve davranışlarına  dokunmayı amaçlamaktadır. Bu amaç işletmelerin hem iç müşterilerine  (çalışanlarına) hem de dış müşterilerine karşı bağlılığı kazandırmaktadır.  Çalışanlarına değer veren işletmeler, çalışanlarının hem işlerinde tatmin  olmasını hem de örgütlerinde bağlı olmasını sağlamaktadırlar. Çalışanların  boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendiren işletmelerde iş tatmininin ve  örgütsel bağlılığın artacağı düşünülmektedir.  Çalışmada ilk olarak kavramlar ile ilgili literatür çalışması yapılmıştır.  Bu bağlamda; ilk bölümde örgütsel bağlılık ve iş tatmini kavramı, ikinci  bölümde rekreasyon kavramı detaylı bir şekilde incelenmiş konu ile ilgili  araştırmalar ortaya koyulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümü, örgütsel  bağlılık, iş tatmini ve rekreatif faaliyetler arasındaki etkiyi belirlemek amacı  ile turizm sektöründe yer alan konaklama işletmelerinde bulunan çalışanlara  yönelik uygulama çalışmasından oluşmaktadır.  Uygulamada veriler anket aracılığıyla elde edilmiş ve rekreatif  faaliyetleriyle iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasındaki etkisinin olup  olmadığının tespiti için regresyon analizinden faydalanılmış ve yapılan  analiz sonucunda rekreatif faaliyetlerinin iş tatmini boyutları üzerinde  pozitif yönde etkisinin olduğu ve örgütsel bağlılık boyutları üzerinden  v  sadece devam bağlılığı üzerinde negatif yönde etkisinin olduğu  belirlenmiştir. In the globalizing world, businesses becoming more competitive push  businesses to gain awareness. Today, the service sector aims to touch the  emotions and behaviors of people in order to capture this awareness. This  purpose enterprise and internal customers (employees) and external  customers reinforces commitment towards. Businesses that value their  employees ensure that their employees are both satisfied with their work and  are connected in their organizations. It is thought that job satisfaction and  organizational commitment are increased in enterprises that best evaluate  employees' leisure time.  In the study, literature studies about concepts were done first. The first  section review the concept of organizational commitment and job  satisfaction, the second section reviews the concept of recreation detail. The  third part of the study consists of an application for the purpose of  determining the relationship between organizational commitment, job  satisfaction and recreational activities and the employees working in  accommodation businesses in the tourism sector.  Regression analyzes were used to determine whether there was an  interaction with commitment and commitment to managed organizations,  and positive constructive engagement and organizational commitment  dimensions on recruitment-related satisfactory dimensions as a result of  vii  structuring analyzes were determined to have a negative effect only on  continuing commitment. 
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [311]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:



















