Genel Olarak Pazarlama Kavramı ve Turizm Pazarlaması
Citation
Bozkurt, M., ve ÜNAL, A. (2015). Genel Olarak Pazarlama Kavramı ve Turizm Pazarlaması. TURİZM PAZARLAMASI-Temel İlkeler ve Uygulamalar. (Editör: Mesut BOZKURT ve Bayram ŞAHİN), ss.19-41, Paradigma Akademi Yayınları, Çanakkale. 9786059743037Abstract
İnsanlık tarihinin başlangıcından beri insanların ihtiyaçları, istekleri ve daha fazlasına sahip olma arzuları varolagelmiştir. Tarım toplumlarında bu ihtiyaçlarını değiş-tokuş yöntemiyle gidermeye çalışan insanlar özellikle makine ve kitle üretimine geçişin sağlandığı Sanayi Devrimi ile birlikte ihtiyaçlarından daha fazlasının üretildiği bir dönemi yaşamaya başlamışlardır. Bu dönemde işletmeler; müşterileri kendilerine çekebilmek adına farklı pazarlama stratejilerini izlemeye ve farklı pazarlama anlayışlarını benimsemeye başlamışlardır. Pazarlamanın düşüncesinin gelişimine bakıldığında üretimin aşamalarıyla aynı yönde bir gelişme gösterdiği görülmektedir. Günümüzde de işletmeler ihtiyaçları çerçevesinde her geçen gün yeni bir çağdaş pazarlama anlayışını uygulamaya koymaktadırlar. Turizm hem ekonomik hemde akademik önemi ve değeri geç keşfedilen sektörlerden birisidir. Turizm alanındaki çalışmalar diğer temel alanlardan çok sonra başlasa da günümüzde aynı seviyede ilerleme yolundadır. Endüstri sektörü ve işletmeleri üzerine yoğunlaşan endüstri pazarlamasından otuz yıl kadar sonra turizm pazarlamasına da değinilmeye başlanmıştır. Bu gecikmenin arka planında ise turizmin ekonomik, toplumsal ve işletmecilik değerinin geç farkedilmesinin rolü büyüktür.