Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.contributor.authorBozkurt, Mesut
dc.date2019-04-08
dc.date.accessioned2019-04-08T10:27:08Z
dc.date.available2019-04-08T10:27:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationÜNAL, A. ve Bozkurt, M. (2014). Genel Olarak Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Yaklaşımlarındaki Değişimler. Meslek Yüksekokulları İçin Pazarlama. (Editör: Mesut BOZKURT), ss.1-22, Paradigma Akademi Yayınları, Çanakkale. 9786054393299
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/702
dc.description.abstractİşletmecilik alanındaki gelişmeler ve günümüz anlamındaki işletmeciliğin yani modern işletmeciliğin temelleri Sanayi Devrimi’nden sonra atılmaya başlanmıştır. Sanayi Devrimi’nin iş yaşamında etkilerinin görülmeye başlanmasıyla birlikte yönetim alanında çalışmalarını yürüten Henri Fayol, Frederick Taylor ve Max Weber gibi bilim insanları “Bilimsel Yönetim Dönemi’ni” başlatan çalışmalar ortaya koymaya başlamışlardır. Bu dönemin ikinci evresini oluşturan “Yönetim Süreci Yaklaşımı’nın” kurucusu olan Henri Fayol yönetimin bütün alanları ile ilgili kalıcı ilkeleler geliştirmiştir ve bir işletmenin belli başlı faaliyetlerini altı fonksiyona ayırmıştır. Bu fonksiyonların; üretim ile ilgili olanları “teknik faaliyetler”, alım-satım gibi faaliyetleri “ticari faaliyetler”, para bulma ve kullanmaya ilişkin faaliyetleri “mali faaliyetler”, işletmenin dönem sonu faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve ilgili mali kayıtların tutulması ile ilgili “muhasebeye ilişkin faaliyetler”, işyeri ve işgörenlerin her türlü risklere karşı korunması faaliyetleri “güvenlik faaliyetleri” ve yönetim faaliyetleri olarak sınıflandırmıştır (Mucuk, 1997: 13; Sökmen, 2010: 57-58). Günümüzde ise farklı görüşler olmakla birlikte bir işletmenin temel fonksiyonları yedi gruba ayrılmaktadır. Bunlar; üretim fonksiyonu (teknik faaliyetler), finansman fonksiyonu (mali faaliyetler), muhasebe fonksiyonu (muhasebeye ilişkin faaliyetler), güvenlik fonksiyonu, yönetim fonksiyonu, insan kaynakları ve eğitim fonksiyonu ve pazarlama fonksiyonudur (Eroğlu, 2002: 4; Sökmen, 2010: 57-58). Kitabın bu bölümünde işletmelerin temel fonksiyonlarından biri olan pazarlama kavramının amacı ve kapsamı, işletmeler ve toplum için önemi, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama anlayışının gelişim süreci, geleneksel pazarlamadan modern pazarlamaya geçiş ve genel kabul görmüş çağdaş pazarlama kavramları üzerinde durulacaktır.
dc.language.isotur
dc.publisherParadigma Akademi Yayıncılık
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPazarlama
dc.titleGenel Olarak Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Yaklaşımlarındaki Değişimler
dc.typebookPart
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusal


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster