Türkiye’deki Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma
Künye
Türkiye’deki Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 40, ss. 607-636.Özet
Modern bilgi çağında, internet artık insanların temel ihtiyaçları arasında gösterilebilmektedir. İnsanlar tüketim tercihlerini ve kararlarını internet üzerinden verebilmekteler ve internet ortamında yer alan işletmeleri tercih etmektedirler. Turizm sektöründeki işletmeler de bu değişim sürecinin bilincine vararak, internet üzerinden tüketicilerine ulaşmaya çalışmaktadırlar. Bu araştırmanın konusunu turizm işletmelerinin temel yapı taşlarından birisi olan konaklama işletmelerinin internet kullanımı oluşturmaktadır. Bu bağlamda Türkiye’deki konaklama işletmelerinin web sitelerinin boyutlarının ve bileşenlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayara kaydedilerek bir veri seti oluşturulmuştur. İlgili veri seti sosyal bilimler çalışmalarında yaygın bir biçimde kullanılan Statistical Package for the Social Science (SPSS 17.0) istatistikî veri programında analize tabi tutulmuştur. Araştırmada turizm işletme belgesine sahip beş yıldızlı otel işletmelerinin web sitelerine ilişkin elde edilen veriler yüzde ve frekans değerleriyle analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler neticesinde turizm işletme belgeli konaklama işletmelerinin büyük çoğunluğunun Akdeniz (%51,8), Marmara (%17,7) ve Ege (%19) bölgesinde faaliyet gösterdiği ve araştırmaya dâhil edilen konaklama işletmelerinin genelinin (%95,2) kendisine ait bir web sitesine sahip olduğu belirlenmiştir. Bulgulara göre, Türkiye’deki konaklama işletmelerinin web sitelerinde ağırlıklı olarak işletmelerin iletişim ve konum bilgilerine yer verilmesine rağmen, tüketici dileklerine, isteklerine ve önerilerine yönelik misafir ilişkileri ve benzeri değişkenlere yeterince yer verilmediği tespit edilmiştir. In the age of modern information, the internet can now be shown among the basic needs of people. People prefer to be able to make their choices and decisions on the internet and to operate on the internet. Enterprises in the tourism sector are also trying to reach the consumers on the internet by becoming conscious of this change process. The subject of this research is the internet use of accommodation enterprises which is one of the basic building blocks of tourism enterprises. In this context, the components and size of the enterprises website aimed to examine of accommodation enterprises in Turkey. As a result of the research, the data obtained were recorded on the computer and a data set was created. The data set has been analyzed in a statistical data program (SPSS 17.0) which is widely used in social sciences studies. In the research, the data obtained about the web sites of the five-star hotel enterprises with the tourism business document are analyzed with the percentage and frequency values. As a result of the analyzes performed, it is seen that most of the accommodation enterprises with tourism operation certificates operate in the Mediterranean (51.8%), Marmara (17.7%) and Aegean (19%) regions and the majority of the accommodation enterprises included in the survey website. According to the findings, although mainly to be incorporated businesses to contact and location information on the websites of businesses stay in Turkey the consumer wishes to guest relations and other variables for their demands and suggestions were determined not enough space given.
Kaynak
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [112]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1037]