Güncel Gönderiler: Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 65, listelenen: 41-60
-
Staj Deneyiminin Kariyer Seçimine Etkisi: Trakya Bölgesi’ndeki Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
(2019)Turizmin uluslararası ve ulusal baz da genişlemesiyle turizmde çalışacak kalifiyeli eleman ihtiyacı her geçen gün artmaktadır.Ülkemizde turizm eğitimi veren birçok üniversite bulunmasına ve her yıl turizm mezunu verilmesine ... -
Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
(2019)İnternet teknolojisi ile birlikte günümüzde bilginin çok hızlı yayılması ve bu yayılmada aktifrolü bulunan sosyal medya, turizmde bireylerin tatil kararlarını etkileyen önemli bir unsurhaline gelmiştir. Bu gerekçe ile bu ... -
Investigation of Tourism General Environment of Disneyland Paris Theme Park: A Qualitative Research
(2018)The theme parks are star players of leisure and tourism industry. They also have positive contributions to the economic, socio-cultural and physical structures of the tourism destinations they are in. While theme parks are ... -
Zincir/ Grup Otel İşletmelerinde Müşterilerin Marka Değerine Yönelik Tutumsal Farklılıklarının İncelenmesi: İstanbul İli Örneği
(2014)Bu araştırma, zincir/grup otel müşterilerinin marka değeri bileşenlerini açığa çıkarmayı ve otel müşterilerin marka değerine yönelik tutumsal farklılıklarının incelemesini amaçlamaktadır. Araştırmaya İstanbulda faaliyet ... -
Veganların Restoranlarda Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma
(2017)Bu çalışmada farklı tüketici gruplarının farklı beklentileri ve tercihleri olduğu gerçeğinden yola çıkarak yiyecek-içecek sektörünü ilgilendiren ve bugüne kadar araştırmalarda çok fazla değinilmeyen bir konu olan veganların ... -
Audio- Guide Kullanımı: Dolmabahçe Sarayı Örneği
(2020)Müze ve ören yerlerinde sıkça kullanılmaya başlayan teknolojik uygulamalardan biri “audio-guide (sesli rehber)” uygulamasıdır. Bu çalışma turist rehberlerinin Dolmabahçe Sarayı’nda kullanılan audio-guide teknolojisi hakkında ... -
Konaklama İşletmelerinde Algılanan Örgütsel Destek ve Yenilikçi İş Davranışı Arasındaki İlişki
(2019)Araştırmanın temel amacı konaklama işletmelerinde çalışanların algıladıkları örgütsel destek ile yenilikçi iş davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada, örgütsel destek konusunda yüksek algıya sahip ... -
The Relationships Between Psychological Empowerment Organizational Trust and Employee Motivation: An Empirical Research on Hotel Employees in Istanbul
(2021)Today, with the understanding of employee empowerment, it is possible to respond quickly to customer demands and expectations in hotel businesses where intense competition exists. With employee empowerment, the employee ... -
Otel Çalışanlarının Örgütsel Bağlılıklarını Güçlendirmede İş Yaşam Kalitesinin Rolü
(2018)Araştırmada, çalışanların iş ve günlük yaşamlarının önemli bir unsuru olan iş-yaşam kalitesinin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla Türkiye’de İstanbul, İzmir ve Kırklareli ... -
Trakya Bölgesinin Ekolojik Tarım Turizmi Potansiyeli ve Pazarlanabilirliği
(2017)Üretimde kimyasal girdi kullanmadan, üretimden tüketime kadar her aşaması kontrollü ve sertifikalı tarımsal üretim biçimi olan ekolojik tarım; toprak ve su kaynakları ile havayı kirletmeden, çevre, bitki, hayvan ve insan ... -
Şehir Hakkı ve Turizm: İstanbul Üzerine Ampirik Bir Çalışma
(2019)Bu çalışmanın amacı şehirlerdeki dönüşümlere yönelik çalışma yapan sivil toplumkuruluşlarının (STK), kamu kurumlarının ve özel sektörün şehir hakkı kavramı ile ilgilidüşüncelerinin tespit edilmesi, İstanbul’un şehir hakkının ... -
Restoran Pazarlamasında 7 P: Etnik Bir Restoranda Örnek Olay İncelemesi
(2017)Günümüzde değişen tüketici beklentilerini karşılamanın yanı sıra artan rekabet karşısında restoran işletmecileri pazarlama karması elemanlarında önemli değişikliklere gitmektedir. Bu çalışmanın amacı etnik restoran pazarlaması ... -
Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma
(2018)Uluslararası Yavaş Hareketi’nden doğan Yavaş Yemek felsefesi, yerel üreticinin korunması ve geleneksel lezzetlerin sürdürülmesi için uluslararası bir ağı içermektedir. Yavaş Yemek felsefesi kapsamında ortaya çıkan Yeryüzü ... -
Psikolojik Güçlendirmenin Kariyer Motivasyonuna Etkisinde Yöneticiye Güvenin Aracılık Rolü: İstanbul’daki Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
(2020)Bu çalışmada, otel çalışanlarına uygulanan psikolojik güçlendirme unsurlarının kariyermotivasyonuna olan etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca psikolojik güçlendirme vekariyer motivasyonu arasındaki ilişkiye ... -
A Research on the Shopping Trends of Bulgarian Tourists with the View of the Tradesmen of Edirne Selimiye Arasta
(2020)Shopping tourism is an important element of destination marketing within the scope of nationalor international tourism movements. Restaurants, hotels, recreation centers, shopping centers aswell as traditional bazaar ... -
DESTİNASYON ÇEKİM UNSURLARININ ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE ETKİSİ: KIRKLARELİ İLİ ÖRNEĞİ
(2018)Bu çalışmada, Kırklareli ilini ziyaret eden ziyaretçilerin tatminlerine etkisi olan destinasyon çekiciliklerin belirlenmesidir. Bukapsamda Kırklareli ilini ziyaret eden 439 yerli ziyaretçiden 25 Nisan – 6 Haziran 2017 ... -
İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ
(2017)Çalışmada iç müşteri tatmininin dış müşteri tatmini üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmış, bu yüzden dünyaca ünlü kahve işletmesi zinciri Starbucks Coffee- İstanbul Bölgesi genel müdürü ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. ... -
Yiyecek İçecek Sektörü Çalışanlarının Algıladıkları Ödül Tatmininin İş Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Psikolojik Ödüllendirmenin Aracılık Rolü
(2019)Araştırmada yiyecek içecek işletmeleri çalışanlarının ödüllendirme uygulamalarından duyduklarıtatmin düzeylerinin iş memnuniyeti üzerindeki etkisinin ve bu etkiyi yaratmada psikolojiködüllendirmenin aracılık rolünün ... -
Turist Rehberliğinde Dil Seçimi ve Nadir Dillerin Önemi
(2020)Alternatif turizm türlerinin artması, seyahat sürelerinin kısalması ve tatil sürelerinin uzaması turist hareketliliğini arttırmıştır. Farklı milletlerden turistlerin seyahat ve tura katılma isteği, tercih edilen destinasyonlarda, ... -
GASTRONOMİK ÇEKİCİLİKLERİN DESTİNASYON MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(2020)Bu çalışmanın amacı, turistlerin deneyimledikleri gastronomik çekiciliklerin destinasyondan duydukları memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ve gastronomik çekiciliklerle destinasyon memnuniyeti arasındaki ...