Yer Markalaştırma Kavram Ve Uygulamalarına Genel Bir Bakış
Künye
Kesimli, İ. G., Akyol, A. ; Yer Markalaştırma Kavram Ve Uygulamalarına Genel Bir Bakış.Süleyman Demirel Üniversitesi Basımevi; 2008.Özet
Yer Markalaştırma, ‘bir yerin imajının, stratejik yenilik ve koordine edilmiş ekonomik, ticarî, sosyal, kültürel ve hükümet politikaları yoluyla yönetilmesidir’. Farklı kültürleri tanımak isteyen tüketici talebinde artış vardır. Bunu etkileyen faktörler arasında uluslararası basının artan gücü, uluslararası seyahat masraflarının düşmesi, artan harcama kabiliyeti ve ucuzlayan iletişim olanakları sayılabilir. Yerlerin birbirine benzemeye başlaması, uluslararası yatırımcıların azlığı, vasıflı ve profesyonel göçmenleri cezbetmek için yaşanan yoğun rekabet diğer faktörlerdir. Anılan bu faktörler yer markalaştırmanın gereklilik haline gelmesine yol açmaktadır. Reklâmı ve diğer pazarlama unsurlarını yoğun biçimde kullanan, aynen bir şirket gibi yatırımcıları ve ziyaretçileri kazanmak için komşuları ile rekabet eden nice ülke vardır. Yalnızca ülkeler değil aynı ülke sınırları içinde kentler de birbirlerine rakip durumdadır. Yer markalaştırmada başarıyı belirleyecek olan unsurlar yere ait yerel değerler, ekonomik ve politik şartlar ve yerin coğrafyası ile halkı olacaktır.