Destinasyon Kişiliği Ve Destinasyon İmajı Algısı Arasındaki İlişkilerin Araştırılması: Aydın İli Örneği
Özet
Destinasyon imajı,kent ile ilgili hedef kitlenin zihninde oluşan fikir, inanç ve izlenimlerbütünüdür. İnsan beyni, pek çok kaynaktan kendisine ulaşan deneyim ve bilgilerikullanarak gözlemleri dahilinde bir çerçeve oluşturur; ki bu çerçeve o kişininzihninde oluşan destinasyon imajıdır. Bu kapsamda çalışmada, Aydın ilinindestinasyon imajını oluşturan soyut ve fiziksel imaj algısı ile kent halkınailişkin imaj algısı ölçülmüştür. Bununla birlikte destinasyon imajı vedestinasyon kişiliği arasındaki ilişkiler ortaya konmuştur. Araştırmadakiveriler anket tekniği ile 385 kişiden elde edilmiştir. Yapılan geçerlilik,güvenirlik ve hipotez testleri ile korelasyon analizi sonucunda elde edilenbulgulara göre, Aydın ilinin turistik destinasyon olarak pazarlanma sürecindeöne çıkarılmaya en uygun değerleri Kuşadası ve iklim özelliğidir. Ayrıca Aydınilinin sahip olduğu destinasyon imajı algısı ile destinasyon kişiliği arasındaanlamlı pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
3Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/45493/545206https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/725527
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4340
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [443]
- Makale Koleksiyonu [87]