YİYECEK İÇECEK ÇALIŞANLARININ POZİTİF PSİKOLOJİK SERMAYELERİ İLE İŞE ANGAJE OLMA DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Özet
Bu çalışmanın amacı, turizmsektöründe yer alan yiyecek içecek çalışanlarının sahip oldukları pozitif psikolojiksermaye algıları ile işe angaje olma davranışı arasındaki ilişkininincelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda daha önce geçerlik ve güvenirliği testedilmiş ölçekler aracılığıyla Eskişehir'de faaliyet gösteren birinci sınıfrestoranlarda ve 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerin yiyecek içecek bölümündeçalışan 211 iş görenden veriler toplanmıştır. Elde edilen verilere frekans,korelasyon, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi uygulanarakveriler yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda ölçüm modeli doğrulanmışve yapısal model sonucunda pozitif psikolojik sermaye ile işe angaje olmadavranışı arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucunaulaşılmıştır.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
2Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/38045/439215https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/498306
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4331
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [87]