dc.contributor.author | Erdem, Aytekin | |
dc.contributor.author | Hüyük, Duygu | |
dc.contributor.author | Mete, Hasan | |
dc.contributor.author | Uzal, Gürcan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T22:01:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T22:01:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2602-4314 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/51331/523912 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/909793 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/4316 | |
dc.description | DergiPark: 523912 | en_US |
dc.description | kusbder | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, meslekyüksekokulu öğrencilerinin öğrenme ortamı ve öğretim elemanları ile ilgiligörüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Tekirdağ Namık KemalÜniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise bu adaylararasından rastgele seçilen 251 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerdenveri toplamak için beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilenveriler, SPSS paket programından yararlanılarak, betimsel istatistik tekniğiile analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: Öğrencilerin, öğrenme ortamı ile ilgili olarak “Okulumuzunfizikî ortamı yeterli değildir” görüşünde kararsız kaldıkları, ”Okulumuzda spor, müzik, tiyatro vb. etkinlikleryetersizdir” ve “Okulumuzda kütüphane ve internet olanakları yetersizdir”görüşlerine kısmen katılmadıkları görülmektedir. Öğretim elemanları ile ilgili görüşleralt boyutundaki; “Öğretim elemanları güncelbilgilerden yoksun olup, yalnızca teorik bilgileri bize sunmaktadırlar” görüşündeöğrencilerin kararsız kaldıkları, “Öğretim elemanlarının çoğu kendi alanlarında yeterlideğildir” ve “Öğretim elemanları bildiklerini bize nasıl anlatacaklarınıbilmemektedirler” görüşlerine kısmen katılmadıkları anlaşılmaktadır.Bu sonuçlar çerçevesinde, meslek yüksekokullarında öğrenme ortamlarınıniyileştirilmesi, öğrencilerin ders dışı etkinliklerle sosyalleştirilmesi veöğretim elemanlarının belirlenen standartlara göre yetkinleştirilmesiönerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Meslek yüksekokulu | en_US |
dc.subject | öğrenci | en_US |
dc.subject | öğrenme ortamı | en_US |
dc.subject | öğretim elemanı | en_US |
dc.subject | sosyal ve kültürel Etkinlikler | en_US |
dc.title | MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME ORTAMI VE ÖĞRETİM ELEMANLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | [KLÜ Yayınları] | |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 350 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.endpage | 360 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |