Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdem, Aytekin
dc.contributor.authorHüyük, Duygu
dc.contributor.authorMete, Hasan
dc.contributor.authorUzal, Gürcan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:59Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2602-4314
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/51331/523912
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/909793
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4316
dc.descriptionDergiPark: 523912en_US
dc.descriptionkusbderen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, meslekyüksekokulu öğrencilerinin öğrenme ortamı ve öğretim elemanları ile ilgiligörüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Tekirdağ Namık KemalÜniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören  öğrenciler, örneklemini ise bu adaylararasından rastgele seçilen 251 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerdenveri toplamak için beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilenveriler, SPSS paket programından yararlanılarak, betimsel istatistik tekniğiile analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: Öğrencilerin, öğrenme ortamı ile ilgili olarak “Okulumuzunfizikî ortamı yeterli değildir” görüşünde kararsız kaldıkları, ”Okulumuzda spor, müzik, tiyatro vb. etkinlikleryetersizdir” ve “Okulumuzda kütüphane ve internet olanakları yetersizdir”görüşlerine kısmen katılmadıkları görülmektedir. Öğretim elemanları ile ilgili görüşleralt boyutundaki; “Öğretim elemanları güncelbilgilerden yoksun olup, yalnızca teorik bilgileri bize sunmaktadırlar” görüşündeöğrencilerin kararsız kaldıkları, “Öğretim elemanlarının çoğu kendi alanlarında yeterlideğildir” ve “Öğretim elemanları bildiklerini bize nasıl anlatacaklarınıbilmemektedirler” görüşlerine kısmen katılmadıkları anlaşılmaktadır.Bu sonuçlar çerçevesinde, meslek yüksekokullarında öğrenme ortamlarınıniyileştirilmesi, öğrencilerin ders dışı etkinliklerle sosyalleştirilmesi veöğretim elemanlarının belirlenen standartlara göre yetkinleştirilmesiönerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeslek yüksekokuluen_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.subjectöğrenme ortamıen_US
dc.subjectöğretim elemanıen_US
dc.subjectsosyal ve kültürel Etkinlikleren_US
dc.titleMESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME ORTAMI VE ÖĞRETİM ELEMANLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage350en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage360en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster