GÜLSÜN KARAMUSTAFA’NIN ESERLERİNDE KÖYDEN KENTE GÖÇ VE KİMLİK OLGUSU
Özet
Türkiye'nin modernleşmesüreci içerisinde gelişen ve uygulanan siyasal ve ekonomik politikalardoğrultusunda, göç kavramı ortaya çıkmış ve 1950’li yıllardan itibaren köydenkente göç olgusu başlamıştır. Köyden kente göçle birlikte yeni bir mimari veyapılaşma, yeni bir toplumsal yapı, yeni bir kültür ortaya çıkmış ve tümbunlarla birlikte yeni büyük kentler oluşmuştur. 1950’li yıllardan itibarenvarlığını gösteren ve giderek daha da artan köyden kente göçün süreçleri vesonuçları sosyal bilimlerin ve mimarinin ana konularından biri halinegelmiştir. Sanatın farklı alanlarında da ana malzemeye dönüşen göç kavramı1960’lı yıllardan itibaren de modern Türk resim sanatında görülmeyebaşlamıştır. Türk resim sanatı 70’ler, 80’ler ve 90’lar boyunca da; yeni oluşankentin doğurduğu ekonomik, sosyolojik ve kültürel değişimleri kendisine konuedinmiş, ancak bu sefer kavramsal sanat ve postmodernizmin kavramları ile içiçe geçmiştir. Bu makalede, 1970’lerden sonra üretilmiş köyden kente göçün yarattığıkültürel ve görsel dönüşümleri ele alan Gülsün Karamustafa’nın eserleriaraştırılmaktadır.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
3Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/46706/554584https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/751132
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4297
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [76]
- Makale Koleksiyonu [87]