Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArsezen, Pelin
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:35Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/367317
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4192
dc.descriptionDergiPark: 367317en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives: The aim of this study is toinvestigate the relationship between workaholic behavior and businessperformance and work performance, and to analyze the intermediary role of moodemotional commitment. In labor-intensive industries such as the tourismindustry, it is known that the loyalty and commitment of both employees andmanagers are important. Research in the organizational and sectoral contextrelated to the behavior of work is very limited. The study investigating thebehavior of work in tourism is as little to be studied. This study providesboth the field writing and the sector specific contribution in this direction.Method: In this study, there are fourvariable groups of managers working as tourism managers in Antalya province:worker behaviors, emotional commitment perceptions, job satisfaction andbusiness performance. A structured interview form was used as a data collectiontool and data were collected from a total of 115 participants. Results: According to the results of theresearch, there is a positive relationship between manager 's behavior of workand job satisfaction and business performance, and this relationship has anintermediary role in emotional commitment.en_US
dc.description.abstractAmaç: Konaklama işletmelerindekiçeşitli kademe yöneticilerin, işkoliklik ve iş tatmini ile işletme performansıilişkisini araştırmak ve örgüte duygusal bağlılığın aracı rolünü analizetmektir. Turizm endüstrisi gibi emek yoğun endüstrilerde hem çalışanların hemyöneticilerin sadakati ve bağlılığının önemi bilinmektedir. İşkoliklikdavranışı ile ilgili örgütsel ve sektörel bağlamda araştırma çok kısıtlıdır.Turizmde işkoliklik davranışını araştıran çalışma ise yok denecek kadar azdır. Çalışmabu yönüyle hem alan yazına hem sektöre özgün katkı sağlamaktadır. Yöntem: Bu araştırmada, Antalya ilinde turizmişletmelerinde yönetici olarak çalışanların işkoliklik davranışı, duygusalbağlılık algıları, iş tatmini ve işletme performansı olmak üzere dört değişkengrubu bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formukullanılmış ve toplam 115 katılımcıdan veri toplanmıştır. Bulgular: Araştırmanın sonuçlarına göreyöneticilerin işkoliklik davranışı ile iş tatmini ve işletme performansıarasında pozitif yönlü ilişki vardır ve bu ilişkide duygusal bağlılığın aracırolü bulunmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWorkaholicen_US
dc.subjectEmotional Commitmenten_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectBusiness Performanceen_US
dc.subjectİşkolikliken_US
dc.subjectDuygusal Bağlılıken_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectİşletme Performansıen_US
dc.titleTHE ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN BUSINESS SATISFACTION AND BUSINESS PERFORMANCE OF FIVE STAR ACCOMMODATION ADMINISTRATORS AND THE ROLE OF INTERMEDIATE SITUATION IN THE ORGANIZATION: THE ANTALYA SAMPLEen_US
dc.title.alternativeTURİZMDE İŞKOLİKLİK DAVRANIŞI, İŞ TATMİNİ İLE İŞLETME PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ VE ÖRGÜTE DUYGUSAL BAĞLILIĞIN ARACI ROLÜ: ANTALYA’DA BULUNAN BEŞ YILDIZLI KONAKLAMA İŞLETMELERİNDEKİ YÖNETİCİLER ÖRNEĞİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.endpage227en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster