dc.contributor.author | Gök, Sibel | |
dc.contributor.author | Karatuna, Işıl | |
dc.date | 2015-02 | |
dc.date.accessioned | 2015-02-23T08:33:00Z | |
dc.date.available | 2015-02-23T08:33:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Gök, S., & Karatuna, I. (2013). "Yükseköğretimde Psikolojik Taciz Olgusuna İlişkin Bir Örnek Olay İncelemesi", Uluslararası İşyerinde Psikolojik Taciz Kongresi Bildiri Kitabı, Bilinder Yayınları, İzmir, Haziran 2012, ss.61-83. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/418 | |
dc.description.abstract | Mobbing veya duygusal taciz gibi terimlerle de adlandırılan işyerinde psikolojik taciz olgusu, uzun süreli ve tekrar eden rahatsız edici tutum ve davranışların, hedef alınan kişi ya da kişilere karşı sergilendiği bir süreci ifade etmektedir. Bireysel ve/veya örgütsel çeşitli faktörlere bağlı olarak ortaya çıkan psikolojik taciz, gizli, anlaşılması zor ve anlamsız birtakım olumsuz davranışların sergilenmesi ile başlamaktadır. Taciz sürecinin ilerleyen dönemlerinde, bu olumsuz davranışlar gittikçe şiddetlenmekte ve belirginleşmekte; süreç, hedef kişinin karşı koyamayacağı bir aşamaya gelmektedir. Bu dönemde, psikolojik tacize maruz kalan çalışanlarda duygusal ve fiziksel bir takım rahatsızlıklar görülebilmektedir. Genellikle sürecin sonuçları ise, son derece ağır olabilmektedir. Bu çalışmada işyerinde psikolojik taciz sürecinin irdelenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla; sürecin nedenleri, sonuçları ve süreci etkileyen bireysel ve örgütsel tepkiler ile ilgili olarak yüksek öğretim kurumundan bir örnek olay incelemesi sunulmaktadır. Çalışmada ayrıca işyerinde psikolojik tacizle mücadelede yapılabileceklere ilişkin önerilerde bulunulmaktadır. | |
dc.description.abstract | Workplace bullying, also referred to as mobbing or emotional abuse, etc. is a phenomenon that includes repetitive and enduring mistreatment directed towards one or a few selected employees. This phenomenon is also defined as a process which generally starts with the target’s exposure to subtle and indirect negative behaviors that are triggered by individual and/or environmental factors. In the latter stage of the process, target encounters more direct and severe behaviors that causes him/her to suffer from mental and physical diseases. Workplace bullying also has destructive consequences for the witnesses and the organization. This study documents a case of workplace bullying in higher education and describes the causes and effects of bullying, and the individual and organizational responses given in this process. In addition, effective coping strategies to tackle workplace bullying are suggested | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Uluslararası İşyerinde Psikolojik Taciz Kongresi Bildiri Kitabı | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Yüksek öğretim | |
dc.subject | Örnek Olay | |
dc.subject | İşyerinde Psikolojik Taciz | |
dc.subject | Workplace Bullying | |
dc.subject | Mobbing | |
dc.subject | Higher Education | |
dc.subject | Case Study | |
dc.title | Yükseköğretimde Psikolojik Taciz Olgusuna İlişkin Bir Örnek Olay İncelemesi | |
dc.title.alternative | A Case Study of Workplace Bullying in Higher Education | |
dc.type | presentation | |
dc.department | Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü | |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | |