Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞıker, Perihan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:34Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/48895/593643
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4189
dc.descriptionDergiPark: 593643en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractWith the emergence of new platforms in the digitalizing world, consumers have begun to be affected by video shares on social networks such as YouTube while deciding to purchase. Therefore, many brands invest in digital influencers such as vloggers to reach their target audience. In this study where the source credibility scale developed by Ohanian (1990) was used, it was aimed to examine the effect of attractiveness, trustworthiness and expertise characteristics of the vloggers, who advertise brands, on the purchase intention of young people. As a result of the analysis performed, it was concluded that the trustworthiness, attractiveness and expertise characteristics of vloggers positively affected the purchase intention of young people.en_US
dc.description.abstractDijitalleşen dünyada yeni platformların ortaya çıkmasıyla tüketiciler satın alma kararı alırken YouTube gibi sosyal ağlardaki video paylaşımlarını dikkate almaya başlamışlardır. Bu nedenle, birçok marka vlogger gibi dijital etkileyiciler ile hedef kitlelerine ulaşmak için yatırım yapmaktadır. Obanian (1990) tarafından geliştirilen kaynağın güvenilirliği ölçeğinin kullanıldığı bu çalışmada, marka tanıtımı yapan vloggerların çekicilik, güvenilirlik ve uzmanlık özelliklerinin gençlerin satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, faktör analizi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, vloggerın güvenilirliği, çekiciliği ve uzmanlığı özellikleri gençlerin satın alma niyetini pozitif yönde etkilemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVloggeren_US
dc.subjectSource Credibility Scaleen_US
dc.subjectYoutubeen_US
dc.subjectVloggeren_US
dc.subjectKaynağın Güvenilirliği Ölçeğien_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.titleThe Effects of Vloggers As Social Media Influencer on Purchase Intention of Young Peopleen_US
dc.title.alternativeSosyal Medya Etkileyicisi Olarak Vloggerların Gençlerin Satın Alma Niyetine Etkisien_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage235en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage245en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster