TÜKETİCİLERİN TOPLULUKÇULUK DEĞERLERİNİN ÖLÇÜLMESİ HAKKINDA BİR ÖLÇEK GEÇERLEMESİ
Abstract
Tüketicilerin toplulukçuluk ve bireyselcilik değerlerinin ölçülmesinde farklı bakışaçılarına göre değişik değerlendirmeler yapılmakta ve toplulukçuluk ve bireyselciliğinölçülmesinde kullanılabilecek farklı ölçeklerden bahsedilmektedir. Bu çalışmada;Oyserman, Coon ve Kemmelmeier (2002) tarafından geliştirilen, sonrasında Baltacı(2014) tarafından Türkiye’de kullanılan toplulukçuluk ölçeğinin geçerli ve güvenilir birölçek olup olmadığının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemi,İstanbul’un farklı ilçelerinde yaşayan 365 kişiden oluşmaktadır. Araştırma verilerikolayda örnekleme ve yüzyüze anket yöntemiyle toplanmıştır. Veriler; keşfedici faktöranalizi, doğrulayıcı faktör analizi (ölçüm modeli) ve güvenilirlik analizi yardımıyla analizedilmiştir. Çalışmanın sonucunda; ilgili toplulukçuluk ölçeğinin geçerli ve güvenilir birölçek olduğu bulunmuştur. 
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
5Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/26888/283287https://hdl.handle.net/20.500.11857/4175
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]