Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürşen, Aylin Ecem
dc.contributor.authorOkumuş, Abdullah
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/48895/585409
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4167
dc.descriptionDergiPark: 585409en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractThis study investigates consumer’s attitudes towards sponsorship activities, to determine whether these attitudes differ according to the type of sponsorship, to the status of awareness and gender. For this purpose, consumer’s congruity evaluation, attitudes towards these activities and their intention to engage in word of mouth communication were examined in terms of frequency values. Differentiation of variables according to the type of sponsorship, to awareness and gender was examined by t-test. Results show that sponsorship activities are expected to be compatible with the business image. Consumers' awareness of the event strengthens their attitudes and intentions, and women's intention to engage in word-of-mouth communication has a higher average than men. Consumers seek higher compliance when it comes to art sponsorships.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı tüketicilerin sponsorluk etkinliklerine yönelik tutumlarının belirlenmesi, tutumların etkinliğin türüne, etkinlikten haberdarlık durumuna ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesidir. Bu doğrultuda, sponsorluk etkinliklerine yönelik uyum beklentisi, tutum ve ağızdan ağıza iletişim davranışında bulunma niyetlerinin frekans değerleri incelenmiştir.  Değişkenlerin sponsorluk türü, sponsorluktan haberdar olma durumu ve cinsiyete göre farklılaşma durumu t-testi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda tüketicilerin sponsorluk etkinliği ile işletme imajının uyumlu olmasını beklediği görülmüştür. Haberdarlık durumunun tutum ve niyetleri güçlendirdiği, kadınların ağızdan ağıza iletişim niyetinin daha yüksek olduğu, tüketicilerde sanat sponsorlukları için daha yüksek bir uyum beklentisi olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSponsorshipen_US
dc.subjectart marketingen_US
dc.subjectsports marketingen_US
dc.subjectcongruity theoryen_US
dc.subjectword of mouth communicationen_US
dc.subjectSponsorluken_US
dc.subjectsanat pazarlamasıen_US
dc.subjectspor pazarlamasıen_US
dc.subjectUyum Teorisien_US
dc.subjectağızdan ağıza iletişimen_US
dc.titleInvestigation of Consumers Perceptions of Sponsorship Activities Within the Axis of Congruity Theory in the Scope of Art and Sports Sponsorshipen_US
dc.title.alternativeTüketicilerin Sponsorluk Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının Uyum Teorisi Ekseninde Sanat ve Spor Sponsorlukları Kapsamında İncelenmesien_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage206en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage225en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster