Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGümüş, Niyazi
dc.contributor.authorOnurlubaş, Ebru
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:29Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/53391/658661
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4159
dc.descriptionDergiPark: 658661en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, kargo firmalarının hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindekietkisini incelemek amaçlanmıştır.  Buamaç doğrultusunda İstanbul İlinde ikamet eden 384 kişiden anket aracılığı ileveriler toplanmıştır. Hizmet kalitesini ölçmek amacı ile Servqual ölçeğikullanılmıştır. Verilerin analizinde, Cronbach Alpha yöntemi, Normallik testi,Korelasyon, Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, hizmetkalitesi boyutlarından; yanıt verilebilirlik, güvenirlik, güvence ve fizikselözelliklerin müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu ortayaçıkmıştır. Araştırma sonucunda hizmet kalitesi boyutlarından güvenirlik boyutununmüşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi ise en yüksek olmakla birlikte yanıtverilebilirlik, güvence ve fiziksel özellikler boyutlarının etkisi ise anlamlıancak düşük seviyeli olarak bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed toexamine the effect of service quality of cargo companies on customersatisfaction. For this purpose, data was collected from 384 people residing inIstanbul Province by means of a questionnaire. Servqual scale was used tomeasure service quality. In the analysis of the data, Cronbach Alpha method,Normality test, Correlation, Multiple Regression Analysis were used. As aresult of the research, service quality dimensions; responsiveness, reliability,assurance and physical properties have been found to have a significant impacton customer satisfaction. As a result of the research, the effect ofreliability dimension on customer satisfaction was the highest, but the effectof responsiveness, assurance and physical properties dimensions were found tobe significant but low level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectServqual Hizmet Kalitesi ölçeğien_US
dc.subjectmüşteri memnuniyetien_US
dc.subjectkargo sektörüen_US
dc.subjectServqual Quality of Service scaleen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectcargo sectoren_US
dc.titleKargo Firmalarının Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisinin Servqual Ölçeği İle İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of The Effect Of Cargo Companies On Customer Satisfaction With Servqual Scaleen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster