Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBeytulova, Elmaz
dc.contributor.authorYaşin, Bahar
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:27Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/39222/418246
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4144
dc.descriptionDergiPark: 418246en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractPlansız satın almanın çoğunluklabelli bir uyarıcıya bağlı olarak satın alma noktasında alışveriş ortamı ve tüketicininkişisel özellikleri sonucunda oluştuğu görülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye’deki tüketicilerin plansız satın almakararları ve bu kararlarına etki eden farklı faktörlerin incelenmesidir. Konu kapsamında etkisi olduğu düşünülenfaktörler iki ana gruba ayrılmıştır. Buna göre, tüketici özellikleriyle ilgili ve satın alma çevresi özellikleriyle ilgilifaktörlerin tüketicilerin plansız satın alma kararları üzerindeki etkileridetaylı bir şekilde değerlendirilmiştir. Araştırmanınamacına uygun olarak çeşitli değişken gruplarının, katılımcıların plansız satınalma kararlarını etkileme derecesi çoklu regresyon analiziyle irdelenmiştir. Araştırmaverilerinin analizinde, güvenirlilik ve geçerlilik analizi, t-testi ve varyansanalizi kullanılmıştır. Araştırmada, tanımlayıcıaraştırma modeli çerçevesinde anket yöntemi ile veri toplanmış ve anket formuİstanbul ilinde ikamet eden cevaplayıcılara yüz yüze uygulanmıştır.Neticede, araştıma modeli ve hipotezlerdoğrultusunda tüketici özellikleri ile ilgili değişkenlerden: Satın alma tarzıve kredi kartı kullanımı, plansız satın alma kararı üzerinde istatiksel açıdananlamlı etki gösterirken, mağaza atmosferi ile ilgili değişkenlerden mağaza düzenideğişkeninin etkisi anlamlı çıkmıştır. Uygulanan varyans analizi sonucundatüketicilerin plansız satın alma kararlarının cinsiyet açısından farklılıkgösterdiği saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPlansız Satın Alma Kararıen_US
dc.subjectSatın Alma Çevresi Özelliklerien_US
dc.subjectTüketici Özelliklerien_US
dc.titleTÜKETiCiLERiN PLANSIZ SATIN ALMA KARARLARI ÜZERiNDE TÜKETİCİ ÖZELLİKLERİNİN VE MAĞAZA ATMOSFERİNİN ROLÜen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster