AKADEMİSYENLERİN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK ALGILARI: KONUYA İLİŞKİN BİR UYGULAMA
Özet
Amaç: Araştırmanın iki amacıbulunmaktadır. Bu amaçlardan ilki Kahveci ve Demirtaş (2013) tarafından öğretmenleriçin geliştirilen örgütsel sessizlik ölçeğinin, akademisyenler için geçerlilikve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Diğeri ise devlet ve vakıfüniversitelerinde çalışan akademisyenlerin örgütsel sessizlik algılarınınsosyo-demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir.Araştırmada olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniklerinden biri olan kolaydaörnekleme yöntemi kullanılmıştır. Yöntem: Marmara Bölgesi’nde dörtfarklı üniversitede görev yapan 137 akademisyenin katılımıyla ve anket tekniğiyoluyla toplanan veriler SSPS 20.0 ve AMOS 21.0 istatistik paket programında analizedilerek yorumlanmıştır. Elde edilen veriler açıklayıcı ve doğrulayıcı faktöranalizleri, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri iledeğerlendirilmiştir.Bulgular: Araştırmasonuçlarına göre örgütsel sessizlik ölçeğinin akademisyenler için geçerli vegüvenilir olduğu görülmüştür. Ayrıca, akademisyenlerin eğitim düzeyleri ile dışçevre kaynaklı sessizlik ve korunma amaçlı sessizlik, görev yaptıkları birimile dış çevre kaynaklı sessizlik, unvanları ile korunma amaçlı sessizlikaçısından sessiz kalma nedenlerinin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Objectives: The research has two aims. Thefirst aim of the research is to make adaptation study for academicians of the organizationalsilence scale developed by Kahveci and Demirtaş (2013) for teachers. The secondaim of this study is to examine whether there is a difference between thesocio-demographic variables of academicians' perceptions of organizationalsilence and the academicians working at state and foundation universities. Inthe research, convenience sampling method is used, which is one of thenon-probability-based sampling techniques. Method: The data, collected through theparticipation of 137 academicians at four different universities in MarmaraRegion and survey techniques, were analyzed using SPSS 20.0 and AMOS 21.0 statisticalprogram. Data obtained from research has been evaluated by explanatory andconfirmatory factor analysis, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H tests.Findings: According to the results of theresearch, it was found that the organizational silence scale is valid andreliable for the academicians. Findings from the study showed that academiciansdiffer in terms of their educational level with based on external environmentsilence and defensive silence, working unit with based on external environmentsilence and the reasons for their silence in terms of titles with defensivesilence.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
6Sayı
5Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/349159https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/378922
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4137
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [193]