ORGAN BAĞIŞINDA KAMU SPOTU ETKİSİNİN NİTEL TERCİH MODELLERİ İLE ANALİZİ
Abstract
Amaç: Çalışmada, KırklareliÜniversitesi öğrencilerinin organ bağışı konusundaki yaklaşım ve tutumlarınaetki eden faktörler ele alınmıştır. Bu bağlamda Özellikle Diyanet İşleriBaşkanlığı’nın 2016 yılında yayınladığı Kamu spotunun organ bağışı üzerindekietkisi analiz edilmeye çalışılmıştır.Yöntem: Literatürdekiaraştırmalarda organ bağışına yönelik olumsuz tutumların başlıca nedeni olarakdini sebepler öne çıktığı için yayınlanan Kamu Spotunun organ bağışınıarttıracağı düşünülmüştür. Bu nedenle çalışmada literatürde kullanılandemografik sorular derlenmiştir. Buna ek olarak yayınlanan kamu spotunun, elealınan örneklem üzerinde etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Bireylerinorgan bağışı sürecinde dini ve tıbbi sebepler ön planda olmasından dolayıörneklem seçiminde özellikle Kırklareli Üniversitesi bünyesindeki İlahiyatFakültesi ile Sağlık Yüksekokulu öğrencileri seçilmiştir. Bunlara ek olarakMühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örnekleme dahiledilmiştir.Bulgular: Toplam 1333 katılımcıdanbilgiler toplanıp Diyanet İşleri Başkanlığının organ nakli ile ilgili kamuspotunun bireylerin organ bağışına yönelik tutumunu etkileyip etkilemediğiaraştırılmıştır. Yöntem olarak nitel tercih modellerinden ikili lojistikregresyon yöntemi Eviews paket programı uygulanmıştır. Bulgular kısmındatanımlayıcı istatistikler ve frekans analizi sonuçlarına yer verilmiştir veelde edilen anlamlı lojistik modeller yorumlanmıştır.
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
6Issue
5URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/362414https://hdl.handle.net/20.500.11857/4130
Collections
- Makale Koleksiyonu [443]
- Makale Koleksiyonu [193]