TRAKYA BÖLGESİ’NDE AYÇİÇEK YAĞI SEKTÖRÜNDE İÇ KONTROL ORTAMININ VARLIĞININ ÖLÇÜLMESİ
Özet
Globalleşme ile gelişen ekonomik ilişkilerin ve bunun etkisiyle işletmeler fiziki olarakbüyüdükçe, işletme faaliyetleriyle oluşan işlemlerin sayılarının çokluğu ve karmaşıklığınedeniyle işletme yönetiminin işletme faaliyetlerini doğrudan doğruya kontrol etmeolanağı ortadan kalkmıştır. Dolayısıyla ortaya çıkan doğru ve güvenilir bilgi ihtiyacı, içkontrolü vazgeçilmez hale getirmiştir. Son yıllarda yaşanan muhasebe skandalları veusulsüzlükleri, işletme yönetimleri ve bağımsız denetim firmalarına olan güvenisarsmıştır. İşletme ve işletme ile ilgili taraflar açısından olumsuzluk oluşturan budurumun temel nedenlerinden birisi de, iç kontrol ortamlarının zayıflığı ve etkin bir içkontrol sisteminin mevcut olmamasıdır.Ayçiçek yağı sektörü Türkiye açısından en önemli sektörlerden birisidir. Bunun nedeniayçiçeği bitkisinden; yağ, yem, boya maddesi, yakıt ve çok az miktarda da olsa sabun yağıelde edilmesidir. Ayçiçek yağı sanayi sayesinde ambalaj, kimya ve yem sanayi de canlılıkkazanmaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu 2014 yılı verilerine göre 1 milyon 523 bin tonayçiçeği üreten Türkiye, kendine yeterli olmadığı için bu üründe net ithalatçıkonumundadır. Geri kalan ihtiyacını karşılamak için 2014 yılında yaklaşık 1 milyar 178milyon dolarlık ayçiçek yağı ithalatı yapmıştır. 
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
4Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/26887/283306https://hdl.handle.net/20.500.11857/4095
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [193]