TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENMEDE SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZLERİNİN ROLÜ VE ÖNEMİ
Özet
Amaç: Yenilik ve değişimlerin çok hızlı yaşandığı günümüz toplumlarında hayat boyu öğrenme anlayışı ülkelerin eğitim politikalarına yön vermekte ve çeşitli kurumlar aracılığıyla uygulamalar hayata geçirilmektedir. Hayat boyu öğrenme uygulayıcılarından biri olan ve üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren sürekli eğitim merkezlerinin önemi giderek artmaktadır. Bu merkezler birey ve kurumlara çeşitli alanlarda eğitim imkânları sunmaktadırlar. Bu çalışma ile Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerindeki sürekli eğitim merkezlerinin hayat boyu öğrenmedeki rolü ve önemini karşılaştırmalı bir biçimde ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu amaçla Türkiye’deki sürekli eğitim merkezlerinin web siteleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bulgular: Çalışmanın sonucunda; Türkiye’de gerek vakıf gerekse devlet üniversitelerindeki SEM’lerin hayat boyu öğrenmedeki rolü konusunda farklılıklar bulunduğu tespit edilmiştir. Vakıf üniversitelerindeki SEM’lerin sayılarının daha az olmasına rağmen daha aktif oldukları ve verdikleri eğitimlerin piyasaların ihtiyaçlarına cevap verdiği görülmüştür. Ancak gerek devlet ve gerekse vakıf üniversitelerindeki SEM’lerde hayat boyu öğrenmenin yalnızca mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesi olarak algılandığı ve kişisel ve sosyal gelişme ile toplumsal bütünlüğü sağlama boyutu konusunda eksiklikler yaşandığı ortaya çıkmıştır. Objectives: In today's, society where innovationsand changes are experienced very fast, the concept of lifelong learning guidesthe education policies of the countries and the practices are implemented bymeans of various institutions. Importance of continuing education centers, oneof the lifelong learning practitioners and operating within the universities,have increased gradually. These centers offer training opportunities toindividuals and institutions in various fields. In this study, it is aimed topresent comparatively the role and importance of continuous education centersin Turkey in state and foundation universities on lifelong learning. Method: Forthis purpose, web sites of continuous training centers in Turkey was examinedby content analysis method. Results:Atthe end of the study; it was determined that the education programs opened inthe CECs at foundation universities were more than the state universities. Ithas also been found that the general tendency of CECs in foundationuniversities is towards more markets than CECs in state universities, and thatthe concept of lifelong learning meet needs of the market focusing onvocational education. When the numbers of the education programs, where opened,are taken into consideration; It is concluded that the CECs in the foundationuniversities are more active.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
6Sayı
5Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/345895https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/369657
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4084
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [193]