Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıaltın, Hatice
dc.contributor.authorErol, Zuhal
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:05Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17339/ejovoc.43655
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/45168/565501
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/715361
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3981
dc.descriptionDergiPark: 565501en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractBilgi toplumuna geçişle birlikte dünyada insana dayalı yönetim stratejilerinin ve İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY)’nin önemi artarken, gelişmelerle birlikte İKY’inde yeni stratejiler gündeme gelmektedir. Bunlardan biri de, son yıllarda yükselen trendler arasında giren ve işletmelerin hedefleri ve imajları için stratejik bir konu olan” iş ilişkisinin sona erme süreci” ve İKY’nin bu konuda nasıl bir yol izlediğidir. Çalışma, Sakarya İlinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmelerinin iş ilişkisinin sona erme sürecine yönelik strateji ve uygulamalarını, İKY işlevleriyle bağlantılı olarak 4 otel işletmesini yerinde inceleyerek analiz eden nitel bir örnek olay çalışmadır. Çalışmanın amacı, otel işletmelerinin iş ilişkisinin sona erme sürecini insan kaynakları işlevleriyle bağlantılı olarak nasıl yönettiklerini yarı yapılandırılmış mülakatlar ve doküman inceleme yöntemleriyle detaylı olarak ortaya çıkarmaktır. Araştırma bulgularına göre İnsan Kaynakları sistemlerini ISO entegre sisteminin bir parçası olarak yöneten A ve B otel işletmeleri için disiplin süreci, çalışma kurallarına uyumun denetlenmesi, prosedürlere dayanan insan kaynağını planlama, seçme-yerleştirme, oryantasyon, eğitim-yetiştirme programları ve performans değerlendirme kalıcı istihdam sağlamada anahtar süreçlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.identifier.doi10.17339/ejovoc.43655
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleOTEL İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ KAPSAMINDA İŞ İLİŞKİSİNİN SONA ERME SÜRECİNİN ANALİZİ: (SAKARYA ÖRNEĞİ)en_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster