Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Yusuf
dc.contributor.authorÖzdemir, Serkan
dc.contributor.authorUtkun, Emine
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:02Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5390/73100
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62557
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3960
dc.descriptionDergiPark: 73100en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractVocational schools are established to meet the need for skilled technicians in our country educational institutions. On graduation, students have a profession that provides specialized training and that both the theoretical and practical schools. In our country, from elementary school age students have found the most difficult and complex course of the math lesson, it is examined in this study and vocational school students' opinions. Mathematics achievement at being successful in school life in general was brought in a lot of research. In this study the factors affecting the success of vocational high school students in mathematics was the point of view. Survey data collection method is used to investigate. This investigate has been applied 356 students which have been student in Pamukkale University. The data were analyzed using SPSS 15.0 program. Analysis of data in the factor analysis were used. The results of research found six factors affecting the success of mathematics in terms of students opinion. These factors have been classified “Willingness”, “Contribution”, “Skill”, “Interest”, “Contents” and “Income Level”en_US
dc.description.abstractMeslek yüksekokulları ülkemizde nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuş olan eğitim kurumlarıdır. Mezun olmuş öğrencilerin bir meslekte uzman olmasını sağlayan ve hem teorik hem pratik eğitim veren okullardır. Ülkemizde ilköğretim çağından itibaren öğrencilerin en çok zorlandıkları ve karmaşık buldukları ders olan matematik dersi, bu çalışma da meslek yüksekokulu öğrencilerinin görüşleri bakımından incelenmeye çalışılmıştır. Matematik de başarılı olmanın genel olarak okul hayatında başarıyı getirdiği birçok araştırma da saptanmıştır. Bu çalışmada ise meslek yüksekokullarında okuyan öğrencilerin bakış açısından matematik başarısını etkileyen faktörler saptanmıştır. Çalışma da anket yöntemi uygulanmıştır. Anket Pamukkale Üniversitesi’nde okuyan 356 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 for Windows programında çözümlenmiştir. Verilerin analiz edilmesinde faktör analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin görüşü bakımından matematik başarısını etkileyen altı faktör bulunmuştur. Bu faktörler “İsteklilik”, “Katkı”, “Yetenek”, “İlgi”, “İçerik” ve “Gelir Düzeyi” olarak isimlendirilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVocational Schoolen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectFactor analysisen_US
dc.subjectÖnlisansen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectFaktör analizien_US
dc.titleFACTORS AFFECTING THE SUCCESS IN MATHEMATICS OF VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS: IN TERMS OF STUDENTS’ OPINIONSen_US
dc.title.alternativeMESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ BAKIMINDANen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster