Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAy, Gamze
dc.contributor.authorKoç, Hakan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:59Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5386/73037
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62494
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3930
dc.descriptionDergiPark: 73037en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractOne of the most important factors affecting organizational success is the perception of positive attitude and contentment fostered by the individuals who form the structure toward organization. In other words, individuals’ contentment or satisfaction is an extremely important driving force on the organizational effectiveness. The scope of research comprised of students attending to Office Administration and Executive Assistance Programs in Turkey. A sampling group was selected from the scope of research due to limited accessen_US
dc.description.abstractÖrgütlerin başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi, yapıyı oluşturan bireylerin içinde bulundukları örgüte karşı besledikleri olumlu tutum ve memnuniyet algısıdır. Diğer bir ifade ile bireylerin memnuniyeti veya tatmini örgütsel etkilik üzerinde son derece önemli bir itici güç niteliğindedir. Bu araştırmada, meslek yüksekokullardaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programındaki öğrencilerin tatmin düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından öğrencilerin tatmin düzeylerinin farklılaşmasının belirlenmesine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma yapmak amaçlanmıştır. İlgili yazın incelendiğinde bu alanda daha önceden bir araştırmaya rastlanmamıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında eğitim alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma evreninin tamamına ulaşma sınırlılığı nedeniyle evrenden örneklem grubu seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan anket formundaki ifadeler (Bakan ve Büyükbeşe, 2004:8) tarafından yapılan çalışmadan yararlanılarak tatmine yönelik 6 boyuttan oluşan (iletişimden tatmin, eğitim öğretimin niteliğinden tatmin, okulun imajından tatmin, öğretim elemanlarının niteliğinden tatmin, yönetsel yaklaşımdan tatmin ve okul arkadaşlarından tatmin) 24 ifadeye yer verilmiştir. Araştırma örneklemindeki öğrencilerin tatmin düzeyleri, cinsiyet, yaş, başarı ortalaması gibi bazı değişkenler açısından farklılaşması istatistiki olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak araştırma hipotezi kapsamında yapılan analizler ile araştırma grubundaki öğrencilerin tatmin düzeylerinde değişkenler açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudent’s satisfactionen_US
dc.subjectstudent’s successen_US
dc.subjectÖğrenci Tatminien_US
dc.subjectÖğrenci Başarısıen_US
dc.titleYÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ TATMİN DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN ANALİZİ: BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR UYGULAMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage122en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster