Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzel, Necmettin
dc.contributor.authorKaragöz, İbrahim
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:58Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17343/ejovoc.09070
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5388/73068
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62525
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3919
dc.descriptionDergiPark: 73068en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractThis study aims to detect relations between vocational high schools and business world on development and employment of skilled human resources. A Questionnaire was administrated to 104 students who have completed their internships. Questionnaire rendered a 85% of reliability. Items means of questionnaire showed that participants perceived that internships experiences motivate to learn new things (3.29); knowledge, however, gained in school aren’t satisfactory in respect of workplace expectations (2.49). Hypotheses tests revealed significant relationships between Internship Relevance Scale and Internship Satisfaction Scale. Further, considerable correlations between Advisor Qualification Scale and Internship Satisfaction Scale and Internship Improving Scale are found. Effective relationships between universities and business world are commandeden_US
dc.description.abstractBu araştırma, üniversitelerin beceri geliştirme; iş-dünyasının da bundan yararlanma ve bunun gelişimine katkı sağlama yeterliklerini inceleme amacı taşımaktadır. Bu amaç, Bolu Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin staj deneyimleri üzerinden sınanmıştır. Katılımcılara uygulanan soru kağıdı, %85 düzeyinde güvenilir bulunuştur. Araştırma maddeleri için saptanan ortalamalar, staj sürecinin yeni bilgiler kazandırma açısından güdüleyici olduğu algısının ilk sırada (3.29); buna karşılık, okulda kazanılan bilgilerin iş yeri beklentileri açısından yeterli olduğu algısının da en son sırada (2.49) yer aldığını göstermiştir. Diğer taraftan hipotez analizleri, Staj-işyeri Uygunluk Ölçeği ile Staj Tatmin Ölçeği; Danışman Yeterlik Ölçeği ile Staj Tatmin Ölçeği ve Geliştirme Ölçeği arasında, birincisi güçlü olmak üzere, anlamlı ilişkiler ortaya koymuştur. İş dünyası ile üniversiteler arasında daha etkili işbirliği ilişkileri önerilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.identifier.doi10.17343/ejovoc.09070
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSkill developmenten_US
dc.subjectbusiness worlden_US
dc.subjectinternship experienceen_US
dc.subjectAnahtar Kavramlar: Beceri gereksinimien_US
dc.subjectbeceri eğitimien_US
dc.subjectstaj uygulamasıen_US
dc.titleEFFICIENCY OF RELATIONS BETWEEN VOCATIONAL HIGH SCHOOLS AND BUSINESS-WORLD ON IMPROVING SKILLED HUMAN RESOURCES: A RESEARCH ON BOLU VOCATIONAL HIGH SCHOOL INTERNSHIPS STUDENTSen_US
dc.title.alternativeMESLEK YÜKSEKOKULLARI VE İŞ-DÜNYASI ARASINDA BECERİLİ İNSAN KAYNAĞI YETİŞTİRME İLİŞKİLERİNİN YETERLİĞİ: BOLU MESLEK YÜKSEKOKULU STAJYER ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster