dc.contributor.author | Yılmaz, Özgür | |
dc.contributor.author | Özkan, Banu | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T22:00:52Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T22:00:52Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 2146-7684 | |
dc.identifier.issn | 2146-7684 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5392/73130 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62587 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/3850 | |
dc.description | DergiPark: 73130 | en_US |
dc.description | ejovoc | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study is comparing media literacy levels of Preschool Student Teachers and Computer and Teaching Technologies Student Teachers. The research made 2012-2013 education year. The sample consists of Preschool Student Teachers and Computer and Teaching Technologies Student Teachers that study at Istanbul University Hasan Ali Yücel Education Faculty and Marmara University Atatürk Education Faculty. (N=167). To collect data, ‘’Media Literacy Levels Determination Scale’’ was used. The scale developed by Karaman and Karataş (2008). The scale consists of 17 items. Cronbach alpha is .084. The result of the study is; Computer and Teaching Technologies Students’ media literacy levels is higher than preschool Teaching students. Also, TV watching sequence of the students affects media literacy levels | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakülteleri son sınıflarında öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dalından seçilen toplam 167 öğrenciden oluşmuştur. Veriler, Karaman ve Karataş (2008) tarafından geliştirilen “Medya Okuryazarlık Düzey Belirleme Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek 17 madden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbachalpha değeri ise, .084 olarak bulunmuştur. Verilerin çözümlenmesi sonucunda, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerinde öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm değişkenlerinin BÖTE öğrencileri lehine etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin medya okuryazarlığı puanlarında öğrencilerin TV izleme sıklığının da etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Medya Okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi | en_US |
dc.title | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeylerinin Karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEDYA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | [KLÜ Yayınları] | |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 178 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 183 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |