Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açıları: Kırklareli Üniversitesi Babaeski Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
2011-05Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Serdar Canbaz, Hüseyin Çiçek, Alı Keskin, Kemal Taysı. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açıları: Kırklareli Üniversitesi Babaeski Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, 2. Uluslararası 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, UMYOS 2011, Aydın, 25-27 Mayıs 2011.Özet
Meslek yüksek okulları ülkemizin ara eleman ihtiyacını karşılamak üzere hizmet verdiklerinden dolayı artan bir öneme sahiptirler. Meslek yüksekokulları içinde, İşletme Yönetimi programları hemen hemen bütün üniversitelerde yer alan sosyal programlar olmuşlardır. Diğer yandan, işletmelerde gerçekleşen mali nitelikteki olaylarla ilgilenen muhasebe birimlerinin ihtiyaç duyduğu ara eleman ihtiyacını karşılamak için, muhasebe meslek derslerinin de işlendiği İşletme Yönetimi Programlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, muhasebe eğitimi, muhasebe eğitimi yöntem ve sitilleri, Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu(IFAC)’ın muhasebe eğitimi kararları, İşletme Yönetimi Programına değinilmiş, meslek yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe eğitimi hakkındaki düşüncelerini ortaya koyabilmek amacıyla Kırklareli Üniversitesi Babaeski Meslek Yüksekokulunda gerçekleştirilen araştırma sunulmuş, sonuçlar ve öneriler ile çalışma tamamlanmıştır. Vocational Schools have growing importance as they give service to fulfill our country’s demand of intermediate staff. Within the vocational schools, Business Administration programs have become social programs that take part in almost all of the universities. On the other hand, to meet the demand of intermediate staff of accounting units that deal with financial operations in administrations, Business Administration programs are required in which vocational accounting courses are also taught. In this study, accounting education, methods and techniques of accounting education, the accounting education decisions of International Federation of Accountants (IFAC), Business administration program are mentioned, the research carried out in Kirklareli University Babaeski Vocational High School to reveal the thoughts of Vocational School students’ on accounting education is presented and the study is concluded with the results and recommendations.
Koleksiyonlar
- Diğer Yayınlar Koleksiyonu [21]
- Makale Koleksiyonu [43]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: