Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgören, Ferahnur
dc.date2014-11-03
dc.date.accessioned2014-11-05T09:43:17Z
dc.date.available2014-11-05T09:43:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationÖzgören, F. (2012) "Satış Sonrası Hizmetin Müşteri Sadakatine Etkisi ve Ericsson Örneği", Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2.3, 1-23.
dc.identifier.urihttp://www.marmarasosyaldergi.org/makale/say%C4%B12_haziran_2012_3.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/266
dc.description.abstractGünümüzde firmaların tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünü planlayıp geliştirmesi, fiyatlaması, tutundurması ve etkin dağıtım kanallarıyla kullanıma hazır hale getirmesi çabaları yeterli olmamaktadır. Çünkü günümüz müşterileri, satın alma karar aşamasında, bilinçli bir şekilde bilgi toplayan, topladıkları bu bilgilerle seçenekler üreterek, bunlardan uygun olanını tercih eden kişiler haline gelmiştir. Bu nedenle, pazarlama sadece üretim öncesi ve sürecini, satış öncesi ve anını kapsamamaktadır. Pazarlama çabalarının satış sonrası da, satışın sürekliliğini sağlamak amacıyla devam etmesi gerekmektedir. Dolayısıyla firmaların amaçlarına ulaşabilmeleri ve ayakta kalabilmeleri için bu değişime ayak uydurmaları gerekmektedir. Gelişen teknoloji ve küreselleşme sonucu birbirine benzer hale gelen ürünler satış sonrası hizmeti zorunluluk haline getirmektedir. Bu pazar koşularında firmaların amaçlarına ulaşabilmelerini ve ayakta kalabilmelerini sağlayan ise tüketicilerine sundukları satış sonrası hizmet aracılığıyla yarattıkları farklılıktır. Farklılık yaratan firmaların sağladığı en önemli rekabet avantajı ise müşteri sadakatidir. Buradan hareketle çalışmada satış sonrası hizmetin müşteri sadakatine olan etkisi Sony Ericsson örnek olay incelemesiyle ortaya konulmaya çalışılmaktadır.
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMarmara Sosyal Araştırmalar Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectHizmet
dc.subjectSatış Öncesi Hizmet
dc.subjectSatış Anında Hizmet
dc.subjectSatış Sonrası Hizmet
dc.subjectMüşteri Tatmini
dc.subjectMüşteri Sadakati
dc.titleSatış Sonrası Hizmetin Müşteri Sadakatine Etkisi ve Ericsson Örneği
dc.typearticle
dc.department[KLÜ]
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster