Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeskin, Yurdakurban Gamze
dc.date.accessioned2021-12-12T16:51:29Z
dc.date.available2021-12-12T16:51:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-3387
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRNU5qZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2563
dc.description.abstractBu çalışma ile estetik - sanat ilişkisini gözeterek Kant estetiğinin sanatsal çalışmalarda, özellikle Caspar David Friedrich'in eserlerinde kendisini nasıl dışa vurabileceğini serimlemeyi hedeflemekteyim. Bu türden bir amacı gerçekleştirebilmek için öncelikle 'yüce', 'doğa', 'sensus communis' ve 'deha' kavramlarının Kant estetiğinde nasıl bir konuma sahip olduğunu açıklamaya odaklanacağım. Caspar David Friedrich'in, sanatında doğaya nasıl bir pay biçtiğini aktarabilmek için çeşitli eserlerinden örnekler sunacağım. Kant estetiği ve Caspar David Friedrich'in eserleri arasındaki bağlantı ön plana çıkarılan kavramlar aracılığıyla kurulduktan sonra, 'rückenfigur' kavramı ekseninde bu ilişkiyi gösterip yorumlayacağım. Ayrıca Caspar David Friedrich'in, Kant'ın estetik düşüncesi kapsamında bir deha olup olmadığını da olabildiğince açık kılmaya çalışacağımen_US
dc.description.abstractWith this study, I aim to expose how Kant’s aesthetics expresses itself in artistic works, especially in Caspar David Friedrich’s works, by considering the aesthetics – art relationship. To fullfill such an aim, first of all, I will focus on explaining the positions of the concepts of ‘sublime’, ‘nature’, ‘sensus communis’ and ‘genius’ in Kantian aesthetics. In order to narrate how Caspar David Friedrich places nature within his art, I will show some examples from his works of art. Once the relationship between Kantian aesthetics and Caspar David Friedrich’s works of art is established through featured concepts, I will show and interpret this relationship on axis of the concept of ‘rückenfigur’. Also, I will try to explain, as plainly as possible, whether Caspar David Friedrich is a genius or not, within the context of Kant’s aesthetic thoughten_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofKutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmalarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.titleTRACING KANT’S CONCEPTION OF SUBLIME, NATURE, SENSUS COMMUNIS, AND GENIUS IN WORKS OF CASPAR DAVID FRIEDRICHen_US
dc.title.alternativeCASPAR DAVID FRIEDRICH’IN ÇALIŞMALARINDA KANT’IN YÜCE, DOĞA, SENSUS COMMUNİS VE DEHA KAVRAMLARININ İZİNİ ARAMAKen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKeskin, Yurdakurban Gamze


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster