dc.contributor.author | Zorlu, Gürcan | |
dc.contributor.author | Yanık, Aygül | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:51:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:51:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2146-247X | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.22312/sdusbed.558077 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBek1UYzNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2534 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma; Sağlık Yüksekokulu öğrencilerininduygusal zeka ve meslek algısı arasındaki ilişkiyi incelemekamacıyla tanımlayıcı olarak planlandı ve gerçekleştirildi.Materyal-Metot: Araştırma, Kırklareli Üniversitesi SağlıkYüksekokulu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören949 öğrenci ile yapıldı. Verilerin toplanmasında; öğrencilerinsosyo-demografik özelliklerini içeren bir anket formu, duygusalzeka değerlendirme ölçeği ve meslek algısı ölçeği kullanıldı.Verilerin analizi; SPSS 18.0 for Windows paket programında%95 güvenle yapıldı.Bulgular: Elde edilen veriler sonucunda, öğrencilerin yaşortalamasının 20,11 olduğu, %82,3’nün kadın ve %17,7’sininerkek öğrenciden oluştuğu saptandı. Öğrencilerin duygusalzeka toplam puan ortalaması 134,2±29,9, meslek algısı toplampuan ortalaması 115,5±24,0 olarak bulundu. Ayrıca, araştırmakapsamına alınan sağlık yüksekokulu öğrencilerinin duygusalzeka düzeylerinin orta, meslek algılarının yüksek düzeydeolduğu, duygusal zeka alt faktörlerinin orta, meslek algısıalt faktörlerinin yüksek düzeyde olduğu belirlendi. Dahası,öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerinin duygusal zeka vemeslek algısını etkilediği saptandı.Sonuç: Duygusal zeka toplam puan ortalaması ile meslek algısıtoplam puan ortalaması arasında pozitif yönlü istatistiksel olarakanlamlı bir ilişki belirlendi. | en_US |
dc.description.abstract | Objective: This study is planned and applied as a determiner to analyze the relationship between perception of occupation and emotional intelligence of the students in the Health College. Material-Method: The study is constructed on the 949 students who are studying at Kirklareli University Health College in 2015- 2016 academic year. In order to collect the data, a questionnaire form including sociodemographic qualities of, emotional intelligence assessment scale and perception of occupation scale were used. Data was analyzed with the SPSS 18.0 statistics software package with 95% confidence. Results: As a result of the data obtained it is determined that the age average of the students is 20.11 with 82.3% woman and 17.7% man students. It is found that the total point average of emotional intelligence of students is 134.2±29.9 and perception of occupation total point average is 115.5±24.0. Also, it is seen that the students of the Health College in the scope of research have medium level of emotional intelligence and high level of perception of occupation and sub-dimensions of emotional intelligence are on the medium level, sub-dimensions of perception of occupation is on the high level. Further it was determined that sociodemographic characteristics of the students have an influence on emotional intelligence and perception of occupation. Conclusions: There appeared statistically meaningful relationship in a positive direction between total emotional intelligence point average and occupation perception total point average (r=0.710 p<0.00). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.22312/sdusbed.558077 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zeka ve Meslek Algısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of The Relationship Between Perception of Occupation and Emotional Intelligence of The Students in The Health College | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü | |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 389 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.endpage | 402 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |