Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUğurlu, Adem
dc.date.accessioned2021-12-12T16:51:19Z
dc.date.available2021-12-12T16:51:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-5150
dc.identifier.issn2636-8277
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7240/jeps.590618
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE9EQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2531
dc.description.abstractCurrent Vehicle Air Conditioning (VAC) systems, which are operated by compressors driven by Internal Combustion Engines (ICEs) orbatteries, increase the fuel consumption and emissions depending on the thermal load of the vehicle passenger cabin. Since decreasing thethermal load of the vehicle will decrease the fuel consumption and emissions, studies in this area is very important from the economic andenvironmental aspects. In this study, an Auxiliary Air Conditioning (AAC) system for Internal Combustion Engine Vehicles (ICEVs) orFuel Cell Vehicles (FCVs) that store Liquid Hydrogen (LH2) as a powering source has been proposed to make contribution to the worksin this significant area. ICEVs were evaluated as Gasoline Equivalent Hydrogen Internal Combustion Engine Vehicles (GEHICEVs) andDiesel Equivalent Hydrogen Internal Combustion Engine Vehicles (DEHICEVs) considering their average fuel consumption rates accordingto the New European Driving Cycle (NEDC). According to the analyses, approximate hydrogen consumption values have been foundthat reach 0.7 g/s for GEHICEVs, 1.6 g/s for DEHICEVs, and 0.6 g/s for FCVs with maximum cooling rates of 326 W, 704 W, and 250W, respectively.en_US
dc.description.abstractİçten yanmalı motor veya batarya ile hareket ettirilen bir kompresör ile çalışan günümüz taşıt klimaları, taşıt yolcu kabininin ısıl yüküne bağlı olarak yakıt tüketimini ve emisyonları artırmaktadır. Kabin ısıl yükünün düşürülmesi yakıt tüketimi ve emisyonları azaltacağı için, bu alandaki çalışmalar ekonomik ve çevresel yönden çok önemlidir. Bu çalışmada, içten yanmalı motor veya yakıt hücresinde yakıt olarak sıvı hidrojen kullanan taşıtlar için yardımcı bir klima sistemi önerilmektedir. İçten yanmalı motoru olan taşıtlar, benzin (GEHICEV) ve dizele (DEHICEV) eşdeğer hidrojen yakıtlı taşıtlar olmak üzere ikiye ayrılmakta ve bu taşıtların yakıt tüketimleri Avrupa Yeni Sürüş Çevrimi’ne (NEDC) göre hesaplanmaktadır. Analizlere göre; GEHICEV, DEHICEV ve yakıt hücreli taşıtlarda (FCV) yaklaşık hidrojen tüketim değerlerinin sırasıyla 0.7-1.6-0.6 g/s olduğu ve değerlere göre yapılabilecek en yüksek soğutma değerlerinin yine sırasıyla 326-704-250 W olarak ortaya çıktığı bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofInternational journal of advances in engineering and pure sciences (Online)en_US
dc.identifier.doi10.7240/jeps.590618
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectUygulamalıen_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectTıbbien_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectOrganiken_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectElektrik ve Elektroniken_US
dc.subjectEndüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectMakineen_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectBiyomalzemeleren_US
dc.titleAuxiliary Air Conditioner for Vehicles Storing Liquid Hydrogenen_US
dc.title.alternativeSıvı Hidrojenli Taşıtlar İçin Yardımcı Bir Klima Sistemien_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Teknoloji Fakültesi, Mekatronik Mühendisliği Bölümü
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.startpage336en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage354en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorUğurlu, Adem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster