Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkmen, Serkan
dc.contributor.authorKöroğlu, Ahmet
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:52Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.issn2651-4974
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME5ETXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2423
dc.description.abstractKüresel rekabet içerisinde turizm destinasyonlarının markalaşması kaçınılmazdır. Marka oluşturmanın en önemli bileşenlerinden biri ise destinasyon kişiliğidir. Pazarlamacılar tarafından turistik bölgelere has destinasyon kişiliği boyutlarının oluşturulmasıyla daha etkin uluslararası konumlandırma stratejileri geliştirilebilir. Destinasyon kişiliği sayesinde destinasyonun tercih edilebilirliği arttırılarak diğer destinasyonlara karşı rekabet gücü arttırılabilir. Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye ve Yunanistan'ın Türk turistler tarafından algılanan destinasyon kişiliklerinin tespit edilmesi ve karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın amacı doğrultusunda İstanbul'da yaşayan 18 yaş ve üzeri potansiyel Türk (yerli) turistler evren olarak belirlenmiş ve İstanbul'da yaşayan potansiyel Türk turistlerin çeşitli sebeplerden dolayı (bilgi alma, ürün/hizmet satın alma vb) seyahat acentalarını ziyaret edebileceklerinden yola çıkarak, anketlerin uygulanma yerleri olarak İstanbul'daki seyahat acentaları seçilmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi ile bu seyahat acentalarında araştırmada kullanılabilecek 708 anket elde edilmiş ve analize tabi tutulmuştur. Türkiye'nin algılanan destinasyon kişiliği yetkinlik-seçkinlik, samimiyet ve sertlik boyutlarında ortaya çıkarken, Yunanistan'ın destinasyon kişiliği seçkinlik-heyecan, samimiyet ve sertlik boyutlarında ortaya çıkmıştır. İki ülke açısından destinasyon kişiliği ile ilgili ilk boyutlarda farklılık çıkmıştır. Türkiye için ilk boyutta yetkinlik ile ilgili kişilik özellikleri ön plana çıkarken, Yunanistan için ilk boyutta heyecan ile ilgili kişilik özellikleri ön plana çıkmıştıren_US
dc.description.abstractBranding of tourism destinations is inevitable in global competitiveness. One of the most important components of creating brand is destination personality. Marketing experts can develop more effective international positioning strategies by creating destination personalities pertain to tourism regions. Through destination personality, competitive capacity of destination can be improved by increasing preferability against other destinations. The overall goal of this study is to list and compare the destination personalities of Turkey and Greece identified by Turkish people. In line with the aim of this study, Turkish tourists (local) living in Istanbul aged 18 or above are defined as universe and travel agencies in Istanbul has been used for collecting data on the basis of the assumption that Turkish tourists living in Istanbul may visit travel agencies due to various reasons (getting information, purchasing product/service etc). 708 surveys which could be used for the research have been obtained by convenience sampling method and analyzed. The identified destination personality in Turkey provides results in competencesophistication, sincerity and ruggedness terms while destination personality in Greece is for sophistication-excitement, sincerity and ruggedness terms. Differences emerged in the first factors related to destination personalities for both countries. Personality attributes about competence stands out in the first factor for Turkey while for Greece personality attributes about excitement outstandsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleDESTİNASYON KİŞİLİĞİ ARAŞTIRMASI: TÜRKİYE - YUNANİSTAN ÖRNEĞİen_US
dc.title.alternativeResearch of Destination Personality: The Case of Turkey and Greeceen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage397en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.endpage429en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster